۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
کاهش تولید فولاد در چین

کاهش تولید فولاد در چین

دولت چین اقداماتی را برای افزایش موانع صادرات و همچنین کاهش تعرفه های وارداتی و کمک به تحقق اهداف تغییر آب و هوایی مدنظر رئیس‌جمهور را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، گزارشی از نشریه Eurasia Review در رابطه با بازار فولاد چین منتشر شده است که در این گزارش گفته شده: همانطور که پیداست چین در پی تغییراتی برای سیاست های صنعتی و زیست محیطی خود است زیرا چین بعد از رکود تولید در سال گذشته اقدامات لازم را برای کاهش تولید فولاد انجام می دهد.

همچنین در این گزارش آمده: دولت چین در ۲۸ آوریل اقداماتی را برای افزایش موانع صادرات و همچنین کاهش تعرفه های وارداتی، افزایش فشار بر تولید کنندگان فولاد برای کاهش تولید و کمک به تحقق اهداف تغییر آب و هوایی مدنظر رئیس‌جمهور را اعلام کرد.

با توجه به این موضوع در اول ماه مه دولت چین توانست، تعرفه‌ های واردات فولاد خام، آهن خام، قراضه و دیگر کالاهای فولادی را به صفر برساند. این اقدامات با هدف کمتر شدن تعرفه های واردات که به دنبال آن افزایش واردات فولاد نیز شکل می گیرد و در ادامه برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای کاهش تولید فولاد خام و هدایت صنعت برای کاهش مصرف انرژی و فشار بر ارتقای صنعتی و توسعه با کیفیت بالا در واحد های فولادی این کشور، صورت گرفته است.

این اقدامات غیر معمول برای مدیریت و موفقیت صنعت فولاد در این کشور شکل گرفته است که با این وجود فولادسازان چینی با وجود شیوع ویروس کرونا و با کاهش چشمگیر نرخ رشد اقتصادی در ۴۴ سال گذشته، ۱٫۰۵ میلیارد تن فولاد خام تولید کردند.

با در نظر گرفتن این مسئله بر حسب اطلاعات انجمن جهانی فولاد در سال ۲۰۲۰ چین توانسته تولید فولاد خود را ۵٫۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهد این اتفاق در حالی است که تولید جهانی فولاد با کاهش ۰٫۹ درصدی رو به رو بوده است.

با وجود مشکلات ظرفیت مازاد و فشار بر حاشیه سود، از سال ۲۰۱۶ تا به الان تولیدکنندگان فولادی این کشور در هر شرایطی موفق به افزایش تولید فولاد شدند.

در این میان رئیس جمهور این کشور متعهد شده است که میزان انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ به حداکثر برسد و تا سال ۲۰۶۰ شاهد صفر شدن آن باشیم در این صورت به نظر می رسد دولت چین به فکر مهار کردن صنعت فولاد افتاده است.  

چاینا دیلی در این زمینه نوشته است: چین قصد دارد تولید فولاد خام را در سال ۲۰۲۱ کاهش دهد. سبزتر کردن فولاد و سایر صنایع مصرف ‌کننده انرژی بخش مهمی از اقدامات گسترده چین برای کاهش آلودگی و مقابله با تغییرات آب و هوا است.

کد خبر: ۸۸٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha