۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
ظریف در رم به منظور برقراری مجدد روابط میان ایران و ایتالیا
لارپوبلیکا گزارش داد

ظریف در رم به منظور برقراری مجدد روابط میان ایران و ایتالیا

دولت ایران قصد دارد تا پیش از انتخابات روی توافق هسته ای به نتیجه برسد تا به رأی دهندگان نشان دهد که موفقیت در لغو تحریم های آمریکا به طور قطع روی نتایج انتخابات تأثیر خواهد داشت.

به گزارش بازار، پایگاه ایتالیایی لارپوبلیکا در گزارشی کوتاه به سفر وزیرخارجه ایران به ایتالیا پرداخته است.

در این مطلب آمده است: ظریف روز دوشنبه وارد رم شد. آن گونه که ظریف در سفر است و به اروپا می رود به نظر می رسد که به این علت است که گفتگوهای هسته ای در وین وارد مرحلۀ نهایی شده است و حصول توافق ممکن است نزدیک باشد.

به ویژه این که دولت ایران قصد دارد تا پیش از انتخابات روی توافق هسته ای به نتیجه برسد تا به رأی دهندگان نشان دهد که موفقیت در لغو تحریم های آمریکا به طور قطع روی نتایج انتخابات تأثیر خواهد داشت.

تقریباً این امر قطعی است که اصلاح طلبانی که ۴ سال پیش از روحانی حمایت کرده بودند در انتخابات پیش رو در وضعیت مطلوبی نیستند. خودِ ظریف نیز از نامزد شدن صرفنظر کرده است.

از سوی دیگر مدت هاست که وزارت خارجه ایران تلاش بسیاری برای جلب مشارکت ایتالیا دنبال می کند، اما شک و تردید تصمیم گیرندگان اروپایی و شاید ضعفی که در سیستم سیاست خارجی اروپا رسوخ کرده باعث شده که شریک ایتالیایی تهران کمتر به ایران واکنش نشان دهد. در هر صورت روز دوشنبه ۱۷ مه ظریف با همتای ایتالیایی اش لوئیجی دیمایو ملاقات می کند و این دیدار و گفتگو برای ایران و همچنین برای ایتالیا به عنوان یک کشور اروپایی مهم است.

کد خبر: ۸۸٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha