۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
 ابزارهای نوین ارتباطی فرصتی برای بازسازی جایگاه اقتصاد است
رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران:

ابزارهای نوین ارتباطی فرصتی برای بازسازی جایگاه اقتصاد است

طلایی، رئیس کمیسیون فاوای اتاق ایران، سرمایه‌گذاران اقتصاد دیجیتال را پیشرو جهان می‌داند و معتقد است تکنولوژی‌های ارتباطی فرصتی برای بازسازی اقتصاد است که باید آن را غنیمت شمرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، امروز بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه روز ملی ارتباطات و روابط‌ عمومی نام‌گذاری شده است؛ محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» به‌مناسبت این روز، از اهمیت توسعه ابزارهای ارتباطی و فناوری‌های نوین ارتباطات می‌گوید: فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی همه عرصه‌های زندگی را تحت‌ شعاع خود قرار داده است؛ از مناسبت‌های اجتماعی و فرهنگی تا مناسبت‌های اقتصادی و سیاسی از ظهور تکنولوژی‌های نوین اثر پذیرفته است.

طلایی می‌گوید: اولا ظهور رسانه‌های نوین، شبکه‌های اجتماعی ارتباط خطی را به ارتباط تعاملی و دوسویه تبدیل کرده است؛ این بار مخاطب به‌صورت فعال با همه موضوع‌ها برخورد می‌کند، اظهارنظر می‌کند و بازخوردهایی که به سیاست‌گذار می‌دهد، می‌تواند در تغییر خط‌مشی‌ها در همه حوزه‌های رسانه‌ای، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اثرگذار باشد.

او ادامه می‌دهد: به این دلیل هم هست که روابط عمومی با شکل سنتی آن کاملا متفاوت شده و البته اثرگذار هم شده است.

طلایی در حوزه ارتباط تکنولوژی‌های نوین در اقتصاد می‌گوید: اگر زمانی قدرت مالی و نظامی تعیین‌کننده موقعیت کشورها در دنیا بود، امروز قدرت اطلاعات حرف اول را می‌زند. هر کشوری که بتواند در حوزه اقتصاد دیجیتال و فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کند، حرف اول اقتصاد دنیا را در آینده خواهد زد.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران می‌گوید: موتور محرکه اقتصاد کشورهای پیشرفته فناوری اطلاعات است؛ دنیا روی این حوزه سرمایه‌گذاری سنگین می‌کند و در آینده کشورهایی فقیر خواهد بود که در این حوزه برنامه‌ریزی منسجم، بلندمدت و آینده‌نگرانه‌ای نداشته بانشد.

به‌گفته طلایی اقتصاد دیجیتال نیاز به برنامه‌ریزی مدون و سیاست‌گذاری نوینی دارد و غفلت از این باعث ضرر و زیان جدی خواهد شد.

او تاکید می‌کند: جزیره‌ای عمل کردن در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد دیجیتال درنهایت به‌ضرر کشور خواهد بود. باید بتوانیم ابزارهای ارتباطی، تکنولوژی‌های نوین را به خدمت رشد، نوآوری و توسعه اقتصادی بگیریم. تکنولوژی‌ها فرصتی برای بازسازی اقتصادهاست و باید این فرصت غنیمت شمرده شود.

طلایی می‌گوید: سیاست‌گذار باید فرصت رشد از دست رفته را در اقتصاد دیجیتال در نظر بگیرد؛ به‌این حوزه با دقت و با نگاه بازتری ورود کند؛ باید از تکنولوژی هراسی پرهیز کنند و این ابزارها را به موقعیت فرصت در همه عرصه‌های سیاست‌ورزی و سیاست‌گذاری بدانند؛ از سیاست‌گذاری در حوزه رسانه و روابط عمومی تا حوزه اقتصاد و جامعه.

او تصریح می‌کند: اگرچه  IT در ذهن برخی از سیاست‌مداران امری لوکس است و هنوز به امری الزام‌آور تبدیل نشده است، اما باید همه نگاه خود را به این حوزه تغییر دهند؛ این فرصتی است که ممکن است در صورت بی‌توجهی تبدیل به تهدید شود.

کد خبر: ۸۸٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha