۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
قوانین دست و پاگیر؛ مانعی بر سر راه سرمایه گذاری خارجی
نماینده بندرعباس در مجلس با بازار مطرح کرد:

قوانین دست و پاگیر؛ مانعی بر سر راه سرمایه گذاری خارجی

احمد مرادی نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت: استدلال سرمایه گذاران داخلی این است که قوانین دست و پاگیر و فرآیند طولانی برای دریافت مجوز باعث شده است که کار آنها قفل شود.

احمد مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر نیاز است در شرایط فعلی از سرمایه گذاری خارجی حمایت شود، اظهار داشت: سرمایه گذاری به طور کلی در کشور امری ضروری است و باید بتوانیم از این ظرفیت مهم نهایت استفاده را ببریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر یکی از انتقاداتی که از سوی سرمایه‌گذاران داخلی مطرح می‌شود، این است که سرمایه گذاری داخلی در کشور آن طور که باید و شاید مورد حمایت قرار نمی گیرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استدلال سرمایه گذاران داخلی این است که قوانین دست و پاگیر و فرآیند طولانی برای دریافت مجوز باعث شده است که کار آنان قفل شود.

مرادی اظهار داشت: معمولاً در تمام کشورهای دنیا رویه به این گونه است که اولویت اصلی، حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی است.

وی تاکید کرد: البته استفاده از دانش خارجی، تخصص و اطلاعات خارجی‌ها در برخی از زمینه‌ها که ما دانش بومی آن را نداریم، منعی ندارد و تاثیر به سزایی روی رشد و شکوفایی کشور در عرصه تولید دارد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط فعلی،  یکی از راه‌های نجات وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم آن است که باید از تلفیقی از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: همچنین زمانی که از سرمایه‌گذاری خارجی و دانش و تخصص خارجی‌ها در عرصه‌ای بهره می بریم، باید بتوانیم به سرعت آن دانش را کسب و بومی کنیم.

کد خبر: ۸۸٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha