۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
تاثیر ویروس جهش یافته هندی برکاهش محدودیت ها در انگلیس

تاثیر ویروس جهش یافته هندی برکاهش محدودیت ها در انگلیس

ویروس جهش یافته که برای نخستین بار در هند شناسایی شده، در شمال غربی انگلیس و برخی از مناطق لندن در حال گسترش است.

به گزارش بازار، پایگاه خبری ان.اچ.کی ژاپن در گزارشی به تاثیر ویروس کرونای جهش یافته هندی بر فعالیت ها در برخی مناطق انگلیس پرداخته است.

در این گزارش آمده است: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که شیوع ویروس کرونای جهش یافته هندی که در برخی از مناطق انگلیس گسترش یافته، ممکن است کاهش تدریجی محدودیتها در انگلیس را تحت تاثیر قرار دهد. هر چند در انگلیس محدودیتها در سراسر کشور بر اثر شناسایی نخستین ویروس جهش یافته انگلیسی تشدید شد، ولی در چند ماه اخیر که اوضاع به طور قابل توجهی  بهبود یافته، تدابیر سختگیرانه برای کنترل شیوع ویروس کرونا به تدریج کاهش یافته است.

 نخست وزیر انگلیس در مصاحبه مطبوعاتی روز چهاردهم ماه مه اظهار داشت، ویروس جهش یافته که برای نخستین بار در هند شناسایی شده است، در شمال غربی انگلیس و برخی از مناطق لندن در حال گسترش است و به نظر می رسد این ویروس مسری تر از ویروس جهش یافته انگلیسی است.

بوریس جانسون درباره کاهش تدریجی محدودیتها در انگلیس با اشاره به اینکه: «چنانچه قدرت سرایت پذیری و شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته هندی ضعیف باشد، کاهش محدودیتها طبق برنامه از قبل تعیین شده پیش خواهد رفت، ولی چنانچه قوی باشد، مجبور خواهیم شد که در برخی از مناطق کاهش محدودیتها را متوقف کنیم.»

 نخست وزیر انگلیس همچنین اعلام کرد که از سرگیری کسب کار در داخل سالن و رستورانها طبق برنامه از پیش تعیین شده از روز هفدهم ماه مه به اجرا در خواهد آمد، ولی با این حال کاهش محدودیت هایی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده، ممکن است با تاخیر رو به رو شود.

 بر اساس تازه ترین اطلاعات منتشر شده وزارت بهداشت انگلیس، شمار مبتلایان به ویروس جهش یافته هندی در سراسر انگلیس در هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته دو و نیم برابر افزایش یافته است. دولت انگلیس در نظر دارد با تقویت طرح واکسیناسیون، مدت زمان  واکسیناسیون افراد بالای پنجاه سال را که در معرض خطر شدید بیماری قرار دارند، از دوازده هفته به هشت هفته کاهش دهد.

کد خبر: ۸۸٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha