۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
اتصال بیمارستان‌های دانشگاهی به سامانه نسخه الکترونیک
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

اتصال بیمارستان‌های دانشگاهی به سامانه نسخه الکترونیک

سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: اتصال بیمارستان‌های دانشگاهی به سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی از طریق نرم افزار واسط (API) با هماهنگی وزارت بهداشت انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی پروژه نسخه الکترونیک که با حضور مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات و ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: به منظور تشویق و دعوت بیمارستان‌های دانشگاهی برای متصل شدن به سامانه نسخه الکترونیک، پرداخت مطالباتی که در سامانه نسخه الکترونیک ثبت شود، در اولویت قرار دارد و علاوه بر این متناسب با اسناد ثبت شده در این سامانه مطالبات قبلی که به صورت کاغذی تولید شده است نیز پرداخت می‌شود.

وی افزود: مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌ها نیز با روسای بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی همکاری می‌کنند تا اتصال بیمارستان‌ها به سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی در اسرع وقت انجام شود.

سالاری اعلام اطلاعات غیرمحرمانه مربوط به دریافت خدمات درمانی توسط بیمه شدگان از مراکز درمانی طرف قرارداد را از دیگر برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: اطلاعات مربوط به هزینه ویزیت، نسخه و سایر خدمات و سهم سازمان تأمین اجتماعی از این هزینه‌ها از طریق پیامک به بیماران باید اعلام شود.

وی تکمیل سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی را زمینه ساز توسعه طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده ارزیابی کرد و گفت: با استقرار نظام ارجاع پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان افزایش می‌یابد و بیمار در نظام ارجاع سهم کمتری از هزینه درمان را پرداخت خواهد کرد.

سالاری ادامه داد: با تکمیل سامانه نسخه الکترونیک و توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده داروهای بیشتری تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و سازوکارهای تشویقی برای توسعه نظام ارجاع توسط سازمان تامین اجتماعی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اتصال بیمارستان‌های ملکی این سازمان به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت: اتصال HIS سازمان تأمین اجتماعی به سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت کاری با اهمیت و نمونه موفقی از همکاری بین بخشی برای توسعه استفاده از فن‌آوری اطلاعات در نظام سلامت است.

کد خبر: ۸۸٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha