۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
برداشت گل محمدی از مزارع نیروگاه مفتح آغاز شد/پیش بینی برداشت ۵۰۰ کیلوگرم گل
معاون نیروگاه شهید مفتح:

برداشت گل محمدی از مزارع نیروگاه مفتح آغاز شد/پیش بینی برداشت ۵۰۰ کیلوگرم گل

همدان - مدبری، معاون مالی و پشتیبانی نیروگاه شهید مفتح همدان بابیان اینکه برداشت گل محمدی از مزارع این نیروگاه آغاز شده است، از پیش بینی برداشت ۵۰۰ کیلوگرم گل خبر داد.

بیژن مدبری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برداشت گل محمدی از سطح چهار هکتار از گلستان‌های نیروگاه شهید مفتح آغاز شده است.

مدبری افزود: گل محمدی برای اولین بار در نیروگاه به صورت قلمه و پاجوش در سال گذشته کشت شد و امسال این محصول از اواخر اردیبهشت تا خرداد ماه به صورت گلبرگ و غنچه برداشت می‌شود.

معاون مالی و پشتیبانی نیروگاه شهید مفتح همدان با اشاره به اینکه زمین زیر کشت این محصول پیش از این مورد استفاده قرار نمی گرفت؛ افزود: حفظ محیط زیست و گسترش فضای سبز از اهمیت خاصی در محیط صنعتی از جمله نیروگاه ها برخوردار است و به همین دلیل کشت گل محمدی به عنوان گیاهی کم آب بر در این مجموعه انجام گرفت.

مدبری اضافه کرد:فرآورده های مختلف این گیاه معطر در نیروگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: علاوه بر کشت گل محمدی، گیاهان دارویی متعددی از جمله گل گاوزبان، بادرنج بویه، زوفا، پونه، آویشن، مریم گلی و سرخارگل نیز در نیروگاه شهید مفتح کشت می شود.

معاون مالی و پشتیبانی نیروگاه شهید مفتح همدان یادآور شد: نیروگاه هزار مگاواتی شهید مفتح علاوه بر تولید انرژی پایدار، تلاش گسترده ای در افزایش فضای سبز این مجموعه داشته بطوری که فضای سبز نیروگاه طی دو سال گذشته به میزان ۱۵۶ درصد گسترش داشته است.

کد خبر: ۸۸٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha