۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
ستاد هماهنگی بین دولت جدید و مجلس تشکیل می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی:

ستاد هماهنگی بین دولت جدید و مجلس تشکیل می‌شود

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل ستاد هماهنگی بین دولت و مجلس در آغاز کار دولت جدید از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف امروز در هجدهمین جلسه شورای هماهنگی مجلس با اشاره به اولویت‌های مجلس شورای اسلامی در سال جدید تصریح کرد: ضروری است که ما هم در محتوا و هم در ترکیب کار یک هماهنگی را با دولت جدید داشته باشیم و کار را پیش ببریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر هماهنگی بیشتر مجلس و کمیسیون‌ها با وزرا در ارائه طرح‌ها و همچنین برنامه‌ها گفت: دولت و مجلس نمی‌توانند خارج از سیاست‌های کلان کشور دنبال بحث‌های دیگری باشند و چگونگی انجام بحث‌های کلان را باید با هماهنگی همدیگر پیش ببریم.

قالیباف همچنین با تاکید بر اولویت نظارت بر اجرای قوانین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه نظارت شش قانون داریم که از سال ۹۱ تا ۹۲ تاکنون برای تولید و رفع موانع به تصویب رسیده است و باید در این زمینه نظارت بر اجرای آن‌ها به دقت صورت گیرد.

قالیباف همچنین از ارائه گزارشی در صحن علنی از اولویت‌های کمیسیون‌ها در حوزه قانونگذاری و نظارت در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

رئیس مجلس همچنین برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور را از دیگر اولویت‌های مجلس شورای اسلامی ذکر کرد و افزود: ما در کنار بحث‌های موضوعی، برنامه پنج ساله هفتم را باید مورد توجه قرار دهیم چرا که امسال آخرین سال برنامه ششم توسعه است.

قالیباف گفت: ما باید قانون این برنامه را بنویسیم و دولت آینده برای تهیه برنامه همین قانون را مبنا قرار دهد.

رئیس مجلس همچنین رسیدگی به موضوعات خُرد حوزه‌های نمایندگان را نیز از جمله اولویت‌های مجلس در سال جاری عنوان کرد.

قالیباف همچنین اصلاح آیین نامه داخلی مجلس با اولویت رسیدگی به طرح‌ها و لوایح در صحن علنی را از دیگر موضوعاتی ذکر کرد که باید مورد توجه رؤسای کمیسیون‌ها و نمایندگان قرار گیرد.

رئیس مجلس گفت: این موضوع در کمیسیون آیین نامه، نهایی شده و روسای کمیسیون‌ها نظرات خود را نیز می‌توانند در این زمینه ارائه کنند.

قالیباف افزود: براساس مصوبه دیروز جلسه هیئت رئیسه تصمیم بر این شد که مجلس هفته‌ای دو روز جلسه داشته باشد و از این به بعد مجلس را دو هفته بدون برگزاری جلسات علنی نگذاریم و سعی خواهیم کرد جلسات علنی نزدیک به هم باشند تا نمایندگان هم بتوانند به حوزه‌های انتخابیه خود سرکشی کنند.

کد خبر: ۸۸٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha