۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
زلزله ۱۴ بار خراسان شمالی را لرزاند/ خسارت به چند روستا
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی:

زلزله ۱۴ بار خراسان شمالی را لرزاند/ خسارت به چند روستا

بجنورد- نظری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: صبح امروز دوشنبه ۲۷اردیبهشت ماه جاری زلزله ۱۴بار استان را لرزاند که بزرگترین آن ۵.۵ ریشتر بود.

جواد نظری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ساعت ۳:۳۴ دقیقه صبح دو شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه زلزله ای به بزرگی ۵.۵ ریشتر در عمق ۱۶ متری از زمین سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند، تاکید کرد: در پی زلزله ۵.۵ ریشتری بامداد امروز ۱۳پس لرزه دیگر نیز با مرکزیت سنخواست در شهرستان جاجرم به وقوع پیوست.

وی افزود: بیشترین خسارت تاکنون در روستای بالادست شهرستان گرمه بوده که بر این اساس ۳۵ منزل مسکونی غیر قابل سکونت گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد بحران استان به همراه مسئولان استانی در محل زلزله حضور دارند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر نیز  اقدام به برپایی چادر و ارائه تغذیه خشک به مردم این مناطق کرده است.

نظری با بیان اینکه با توجه به بیمه بودن منازل روستایی اقدامات اولیه جهت استفاده از بیمه این منازل در حال انجام است، تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده و تنها یک نفر مصدوم داشته است.

کد خبر: ۸۸٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha