۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
بیت کوین ۴۵ هزار دلاری شد
سقوطی دیگر در بازار بیت کوین؛

بیت کوین ۴۵ هزار دلاری شد

بازار رمز ارزها در هفته های اخیر با تلاطم های بزرگی روبرو بود. در روز دوشنبه ۱۷ می سال ۲۰۲۱ هر بیت کوین با قیمت ۴۵ هزار و ۶۵۳ دلار مبادله شد و هر اتریوم به قیمتی کمتر ۳۵۰۰ دلار به فروش رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: از اواخر هفته گذشته سیر نزولی ارزش رمز ارزها در بازار شروع شد و هر روز خبرها از سقوطی تازه در قیمت بیت کوین حکایت داشت. سیاستهای بانکهای مرکزی کشورها در زمینه قانونمند سازی فعالیت در بازار رمز ارزها و ممنوعیت معامله آنها در شماری از کشورها باعث شد تا قیمت آنها کاهش پیدا کند ولی بر مبنای گزارش وب سایت کوین دسک، ایلان ماسک و توییتهای او را می توان مهمترین عامل در تغییر قیمت رمز ارزها در ماه های اخیر قلمداد کرد.

در روز دوشنبه ۱۷ می سال ۲۰۲۱ میلادی ارزش رمز ارزها در دنیا با سرعت زیادی کاهش پیدا کرد. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک ارزش هر بیت کوین در بازار به ۴۵ هزار و ۶۵۳ دلار رسید و ارزش هر اتریوم  از ۳۵۰۰ دلار هم کمتر شد و در اولین ساعات این روز هر اتریوم به قیمت ۶۴۶۰ دلار به فروش رسید. گزارشها حکایت از کاهش قیمت XRP و افزایش ارزش استلر و داج کوین دارد.

به نظر می رسد تاثیر سیاست ایلان ماسک برای بازارسازی، عامل اصلی این تغییرات قیمتی بود و احتمال تداوم سقوط ارزش بین کوین هم بسیار زیاد است. البته برخی بر این باورند که ایلان ماسک بازار داج کوین را نیز در وضعیت آسیب پذیری قرار داده است زیرا نوسانات پی در پی در ارزش یک رمز ارز باعث می شود تا تقاضا برای سرمایه گذاری در این بازار کمتر باشد.

از طرف دیگر این سوال در بازار ایجاد شده است که چرا تصمیم یک شرکت توانسته است این تغییر بزرگ را در بازار رمز ارز ایجاد کند. در روزهایی که اغلب شرکتهای خودروسازی امریکایی و حتی معاملات ملکی بزرگ با استفاده از بیت کوین انجام می شود، خروج شرکت تسلا از معاملات بیت کوینی چرا بستر را برای سقوط ارزش آن فراهم کرد.

وب سایت «کار درایور» هم به گمانه زنی در مورد شرایط کنونی در بازار رمز ارزها پرداخت و نوشت: «شاید تسلا در نظر داشت با زمینه سازی برای کاهش ارزش بیت کوین، مبلغ بیشتری را در این بازار سرمایه گذاری کند و بعد از پذیرش دوباره رمز ارزها به خصوص بیت کوین برای فروش خودروهای الکتریکی از این بازار سود بیشتری به دست بیاورد. باید اطمینان داشت که تسلا نمی تواند به این سادگی از بازار رمز ارزها خارج شوند و دیر یا زود دوباره به فروش خودروهایش با بیت کوین ادامه می دهد.»

تا آن زمان بازار رمز ارزها در دنیا نیازمند قانون گذاری، مدیریت اصولی و تسهیل شرایط مبادله است. باز هم باید به این نکته تاکید کرد که این بازار نوسان های زیادی را تجربه کرده است و به دلیل نداشتن ارزش ذاتی، می تواند با عملکرد افرادی مانند ایلان ماسک ارزش آن با سرعت زیادی تغییر کند، به همین دلیل ورود به این بازار و معامله در بازار باید محتاطانه انجام شود.

کد خبر: ۸۸٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha