۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
کار از خانه برای افراد با طبقه پایین تر کابوس است| نبود محل مناسب شرایط دورکاری را دشوار می کند
«بازار» گزارش می دهد

کار از خانه برای افراد با طبقه پایین تر کابوس است| نبود محل مناسب شرایط دورکاری را دشوار می کند

دورکاری یکی از تاثیرات کووید ۱۹ بر جامعه بشری بوده و درحالیکه این روند کاری حریم خصوصی و کاری را درهم آمیخته است باید کارفرمایان نسبت به ارایه خدمات بهتر به این نوع کارمندان توجه بیشتری کنند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: «نیو استریتس تایمز» نوشت: اصطلاح «کار از خانه» در پیامدهای همه گیری کووید ۱۹ برجسته شد. برای جلوگیری از شیوع ویروس این روش کار مناسب ترین گزینه به نظر می رسد. با این وجود ، علی رغم این واقعیت که کار از خانه اکنون روشی جدید تلقی می شود، جالب است بدانید که این پدیده اصلاً جدید نیست.

کار در خانه در جامعه بشری در گذشته هم بوده است. به عنوان مثال ، طبق سرشماری انجام شده در دهه ۱۹۰۰ در فرانسه ، بیش از ۱.۵ میلیون کارگر مستقر در خانه وجود داشتند. در مالزی در همان زمانهایی که اکثر مردم کشاورز، صنعتگر یا بازرگانان مقیاس کوچک بودند که از خانه ها یا مغازه هایشان کار می کردند، می توان همین را استدلال کرد.

در حالی که با ظهور جامعه صنعتی تغییرات سریعی در این روند اتفاق افتاد. کارخانه های تازه تاسیس ، مزارع بزرگ و مراکز تجاری بزرگ منجر به مهاجرت گسترده کارگران و افراد به شهرهای بزرگ شده است. این کارگران ملزم به رعایت ساعات کار ثابت ، دستمزد استاندارد کار و رفت و آمد روزانه از و به محل کار خود شدند. کارمندان با داشتن مرز مشخص بین وظایف شغلی عمومی و زندگی خصوصی ، از حریم خصوصی بیشتری برخوردار هستند. به عبارت دیگر ، هنگامی که در یک کارخانه کار می کنید ، می دانید که روز تمام شده است و شما می توانید در ساعات خارج از وقت واقعاً در خانه باشید.

سبک زندگی دیجیتال اکنون در سراسر جهان در حال رشد است. از طرفی، فشار از همه گیری کووید ۱۹ باعث شد تا روش معمول کار ما را از یک فضای کاری مشخص به نام دفتر به سمت خانه بکشاند. آنچه بعنوان یک طرح احتمالی برای کاهش شیوع ویروس آغاز شد اکنون به یک گزینه عملی تبدیل شده است، زیرا بسیاری از شرکتها از قبل حالت کار از خانه یا ترکیبی را انتخاب کرده اند به طوریکه با شرایط فعلی بعید است که کار از خانه در آینده فروکش کند.

این درحالی است که کار ازخانه بدون قیمت است. اگرچه این به معنای انعطاف پذیری بیشتر است و ضمن کاهش هزینه های نگهداری اداری برای کارفرما ، دردسرهای رفت و آمد کارمند را از بین می برد، اما همه اینها با هزینه زندگی شخصی هر کارمند انجام می شود.

کار از خانه همچنین به این معنی است که هیچ تفاوتی بین زندگی و کار و زندگی خصوصی کارمند و وظایف عمومی او وجود ندارد. از طرف دیگر، ساعت کاری همچنین می تواند به معنای انجام وظایف فرد تا دیر وقت و یا حتی تا نیمه شب باشد. علاوه بر این ، کار از خانه همچنین یک روش لوکس است که همه توانایی آن را ندارند. برای کارمندان در طبقه پایین تر ، به ویژه مشاغل کم درآمد، کار ازخانه ممکن است یک کابوس باشد زیرا آنها از یک فضای کاری مناسب در خانه های خود برخوردار نیستند. برخی از آنها همچنین در مناطق شلوغ یا اقامتگاه های محدودی که با سایر اعضای خانواده مشترک است زندگی می کنند.

به طور خلاصه ، باید بیشتر به این فرهنگ توجه کنیم. به طوریکه کارفرمایان ، آنها باید زمان کافی را به کارمندان خود اختصاص دهند تا با این تغییرات بی سابقه سازگار شوند. از آنجا که انتظار می رود اختلال در روند کار ایجاد شود ، نظارت منطقی و موثرتر بیشتری  مورد نیاز است.

آنها همچنین ممکن است بخواهند به کارمندان طبقه پایین تر خود کمک کنند، مانند تهیه لوازم اداری و خانگی. در عین حال که آنها باید ذهنیت خود را تغییر دهند تا با این محیط جدید سازگار شوند. همچنین آنها باید در انجام کار خود حتی بدون نظارت دقیق از طرف کارفرما ، حس امانت داری قوی داشته باشند.

کد خبر: ۸۸٬۷۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha