۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
فعالیت غیرقانونی بانک‌ها در بنگاهداری طبق سیاست‌ بانک مرکزی است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

فعالیت غیرقانونی بانک‌ها در بنگاهداری طبق سیاست‌ بانک مرکزی است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: دولت‌ها در مقاطعی به صورت دستوری از منابع بانک‌ها استفاده کرده‌اند و این موضوع موجب مشکلاتی برای مردم شده و بانک ها هم مجبور به رفتن به سمت بنگاهداری شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد گودرزوندچگینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها طی سه دهه گذشته بعد از جنگ بیشتر به دنبال بنگاهداری و طلب سود بیشتر حرکت کرده‌اند، گفت: هیچ کشوری به بانک‌های خود اجازه نمی‌دهد، به این شکل اقدام کنند و براین اساس مجلس قانون رفع موانع تولید و خروج بانک‌ها از بنگاهداری را تصویب کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس ادامه داد: بانک‌ها باید واسط میان مردم و صنعت و تولید باشند و هدایتگری را انجام دهند. سیاست بانک‌ها باید جذب سرمایه و نقدینگی مردم و ارائه آن به صورت وام کم بهره به تولیدگران باشد.

گودرزوندچگینی تصریح کرد: ادامه بنگاهداری بانک‌ها برخلاف قانون به سیاست‌های بانک مرکزی و دولت باز می‌گردد، اگر دولت وظیفه هدایتگری و نظارت خود بر بانک‌ها را طی این سالها انجام داده بود، یقینا تاکنون بخشی از مشکلات حل می‌شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: دولت‌ها در مقاطعی به صورت دستوری از بانک‌ها استفاده کرده‌اند و این دستوری استفاده کردن از منابع بانک‌ها موجب مشکلاتی برای مردم شده و بانک ها هم مجبور به رفتن به سمت بنگاهداری شده‌اند. دولت باید دستش را از جیب بانک‌های دولتی و حتی خصوصی خارج کند تا آنها برای جبران خسارت‌های خود به دنبال بنگاهداری و افزایش نرخ بهره بانکی نباشند.

وی تاکید کرد: بنگاهداری و افزایش نرخ بهره بانکی به ضرر اقتصاد و مردم است و باید بانک‌ها تعامل و تعادل خود را با بازار سرمایه حفظ کنند تا مشکلات کشور حل شود.

کد خبر: ۸۸٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha