۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
دلیل افت ارزش بیت کوین چیست؟
بیت کوین به ۴۸ هزار دلار رسید؛

دلیل افت ارزش بیت کوین چیست؟

ارزش بیت کوین در بازار جهانی به ۴۸ هزار دلار و ارزش اتریوم به ۳ هزار و ۸۰۰ دلار تنزل یافته است در حالیکه ارزش داج کوین در مسیر افزایشی قرار دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: به دنبال توییت ایلان ماسک و اعلام مساله توجه به سطح آلایندگی استخراج رمز ارزها در دنیا به خصوص آلاینده بودن فرایند استخراج و مبادله بیت کوین،  ارزش بیت کوین و  اتریوم سیر نزولی طی کرد و این روند کاهشی قیمت ادامه پیدا کرد.

در روز یک شنبه ۱۶ می سال ۲۰۲۱ میلادی با وجود اینکه بازارهای مالی در کشورهای غربی تعطیل بودند، بازهم افت ارزش رمز ارزها توجه رسانه ها را جلب کرد. در روز یک شنبه ارزش هر بیت کوین به ۴۸ هزار  ۸۵۰  دلار رسید و هر اتریوم با قیمت ۳۸۰۸ دلار مبادله شد. در طی این روز ارزش این دو رمز ارز مهم در دنیا نوسانان های زیادی را تجربه کرده است ولی برایند تغییر قیمت این رمز ارزها به سمت کاهش ارزش آنها بود.

 اما افت ارزش دو رمز ارز بیت کوین و اتریوم در شرایطی اتفاق افتاده است که ارزش داج کوین با سرعت زیادی رشد کرد. وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت:« به نظر می رسد ایلان ماسک نقش مهمی در بازار رمز ارزها ایفا  می کند و با این سیاستی که در پیش گرفته است می تواند ارزش سرمایه گذاری خود در بازار داج کوین را افزایش دهد. او زمانی که داج کوین چند سنت بیشتر ارزش نداشت، اقدام به خریداری  شمار زیادی از این رمز ارز کرد و سپس نقش بازی ساز را در این بازار ایفا کرد. بررسی ها نشان داده است از زمانی که او به موضع گیری بر علیه بیت کوین پرداخته است، ارزش این رمز ارز به شدت کاهش یافته است و ارزش داج کوین که حوزه اصلی سرمایه گذاری ایلان ماسک است به سرعت افزایش یافت.»

تحلیل گران بر این باور هستند که ایلان ماسک را می توان بازی گردان این روزهای بازار رمز ارزها دانست. فردی که برای کسب سود بیشتر از سرمایه گذاری خود در داج کوین به حمایت از این بازار پرداخته است و زمینه را برای خروج سرمایه از بازار بیت کوین و اتریوم را فراهم کرد. رشد ۴۰ درصدی ارزش داج کوین از ابتدای سال جاری را می توان تاییدی بر این مساله دانست.

اما پیش بینی ها هم حکایت از تغییر رویکرد بازار رمز ارزها دارد. انتظار می رود ارزش بازار بیت کوین به عنوان اصلی ترین و مهمترین رمز ارز مبادله شده در دنیا کاهش یابد و رمزارزهای دیگر جایگزین بیت کوین شوند.

در مورد اینکه داج کوین یا اتریوم می توانند جایگزین بیت کوین باشند اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد ولی وب سایت کوین مارکت بر این باور است که جهت گیری آتی بازار بیش از مسایل اقتصادی به سیاستهای دولتها در مورد قانون گذاری در حوزه رمز ارزها و تصمیم گیری بازی گردان های بزرگ بازار رمز ارز مانند ایلان ماسک و دیگر سرمایه گذاران بزرگ در این حوزه بستگی دارد.

کد خبر: ۸۸٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha