۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
واردات فناوری تولید لوازم خانگی محور اصلی همکاری با شرکت‌های خارجی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

واردات فناوری تولید لوازم خانگی محور اصلی همکاری با شرکت‌های خارجی

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید اگر به دنبال همکاری با شرکت‌های خارجی‌ هستیم، باید تکنولوژی را از طریق آنها وارد کنیم نه اینکه به دنبال واردات محصولات کامل باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره مشارکت ایران با شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی، گفت: از آنجا که شرکت‌های ال جی و سامسونگ با وجود اینکه بازار کشور را در اختیار داشتند، اما با اعمال تحریم‌ها ایران را ترک کردند، نباید بازار مجدد در اختیار آنها قرار گیرد در واقع در صورتی که به دنبال همکاری با شرکت‌های خارجی‌ هستیم، باید تکنولوژی را از طریق آنها وارد کنیم نه اینکه به دنبال واردات محصولات کامل باشیم.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر قرار است، با شرکت‌های خارجی برای تولید لوازم خانگی همکاری کنیم باید تمام جوانب بررسی شود، افزود: پیش از انعقاد قرارداد، باید با تولیدکنندگان لوازم خانگی مذاکرات لازم انجام و دیدگاه‌های آنها اخذ شود، در واقع مشارکت و همکاری با سایر کشورها باید در زمینه‌ای باشد که تولیدکنندگان داخلی در آن ضعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی توانستند عملکرد خوبی در افزایش تولیدات داشته باشند به همین دلیل باید از آنها حمایت کرد، اضافه کرد: باید از تولیدکننده‌ای که در شرایط ریسک با هدف رونق تولید داخل، در حوزه لوازم خانگی سرمایه گذاری می‌کند را حمایت کرد و آنها را تنها نگذاشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه لوازم خانگی یکی از نیازهای ضروری جامعه است، ادامه داد: از آنجاکه در شرایط کنونی نیز با وجود اعمال برخی محدودیت‌ها، لوازم خانگی از مبادی غیررسمی مانند کولبری و ته لنجی وارد کشور می‌شود، امکان مقایسه کالای ایرانی با خارجی فراهم است به عبارت دیگر، تولیدکنندگان داخلی باید تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت به کاربرند.

فیروزی تصریح کرد: کیفیت باید به گونه‌ای باشد که لوازم خانگی داخلی توانایی رقابت با  همتایان خارجی را داشته باشند و مصرف کنندگان داخلی به دلیل ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت،   حمایت از تولید داخل و... به سراغ خرید لوازم خانگی داخلی روند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت‌گذاری لوازم خانگی باید منطقی باشد تا متقاضیان توان خرید این محصولات را داشته باشند،   افزود: در حال حاضر قیمت لوازم خانگی گران بوده و دولت باید با پیش‌بینی سازوکارهای مناسب انگیزه مناسبی برای تولید ارزان فراهم کنند.

کد خبر: ۸۸٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha