۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
شفافیت اطلاعات ویژگی مهم طرح قانون بانک مرکزی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

شفافیت اطلاعات ویژگی مهم طرح قانون بانک مرکزی

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ایجاد شفافیت اطلاعات و تصمیم‌گیری از ویژگی‌های مهم طرح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی داورانی به اهمیت بررسی طرح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مجلس اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین محورها و امتیاز این طرح نسبت به قانون فعلی بانک مرکزی، تغییر جایگاه شورای پول و اعتبار در کشور است و جایگاه تخصصی آن را به یک جایگاه بسیار تخصصی ارتقا خواهد داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایجاد شفافیت اطلاعات و تصمیم‌گیری در حوزه بانک مرکزی یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم این طرح است، افزود: طرح قانون بانک مرکزی می‌تواند، رویکرد جدیدی را نسبت به نظارت در مجموعه فعالیت‌های نظام بانکی از طریق بانک مرکزی با تغییر مکانیسم ایجاد کند، نظارت فعلی بانک مرکزی فاقد سیستم بازدارنده در حوزه اجرای ضوابط و مقررات این بانک و وزارت اقتصاد و دارایی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد: ویژگی مهم دیگر این طرح شفافیت و تدوین نقش و ارتباط دولت با بانک مرکزی است، در شرایط کنونی بانک مرکزی تحت سیطره و تصمیم عملیات اجرایی دولت قرار دارد در صورتی که بانک مرکزی در دنیا مستقل از دولت‌ها عمل می‌کند و سیاست‌های پولی و ارزی آن‌ها براساس منافع ملی تصمیم‌گیری و مسیر حرکتشان مشخص می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بانک مرکزی براساس قانون فعلی تحت سیطره دولت است و این طرح جدید استقلال را به بانک مرکزی بازمی‌گرداند و مسیر حرکت را برای افزایش منافع ملی و سیاست‌های پولی و ارزی مشخص خواهد کرد.

کد خبر: ۸۸٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha