۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
تغییر دامنه نوسان نمادهای بورسی به مثبت ۵ تا منفی ۵
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد

تغییر دامنه نوسان نمادهای بورسی به مثبت ۵ تا منفی ۵

محمودرباطی، کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: همزمان با رشد سریع تعداد فعالان بازار سرمایه نیاز به سیاست گذاری صحیح و مناسب است.

به گزارش بازار، مهدی محمودرباطی در گفتگویی با بیان اینکه فلسفه ایجاد دامنه نوسان، جلوگیری از اتفاقات غیرمترقبه، رشدهای بی دلیل و سقوط‌های ناگهانی بی دلیل است تا تعادل بازار به هم نخورد، افزود: در بازار ما هم این ابزار استفاده می‌شود، اما در مورد بورس تهران این نکته اهمیت دارد که ریزساختارهای آن در سالیان متمادی، متناسب با توسعه بازار و استانداردهای روز بین المللی مورد توجه و بازنگری قرار نگرفته است.

کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: در تمام دنیا، دامنه نوسانات بورس‌های توسعه یافته، باز است و به طور موقت بعد از تغییرات قیمت بازار متوقف و پس از طی این دوران دوباره معاملاتشان از سر گرفته می‌شود، دامنه هر چه بازتر باشد باعث به تعادل رسیدن بازار می‌شود.

مهدی محمودرباطی با اعلام رشد ۴۰ برابری فعالان بازار سرمایه طی ۲ سال افزود: بورس ما در حال توسعه بسیار سریعی است و ضریب نفوذ بازار سرمایه در کشور ما با سرعت غیرقابل باوری در حال توسعه است و این موضوع خبر خوبی برای اقتصاد ماست.

او تاکید کرد: در دوره‌ای با ریزش بی سابقه بازار سرمایه مواجه بودیم و قیمت سرمایه کاهش چشمگیری پیدا کرد، در این بین سیاستگذار تصمیم داشت با این اقدام جو هیجانی و شتاب ریزش را کاهش دهد، اما از نظر ما بیشتر از آن، جوِّ بی اعتمادی در بازار حاکم شد، نقدینگی بازار لطمه خورد و خروج سرمایه از بازار را به همرا داشت.

 او ادامه داد: گذشت زمان هم نشان داد که این تصمیم غلط بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: دامنه نوسان متقارن مثبت ۵ تا منفی ۵ موجب پویاتر شدن بازار می‌شود.

کد خبر: ۸۸٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha