۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
حفاری چاه اکتشاف نفت در گمیشان به عمق ۱۹۰۰ متری رسید
استاندار گلستان:

حفاری چاه اکتشاف نفت در گمیشان به عمق ۱۹۰۰ متری رسید

کردکوی- استاندار گلستان گفت: چاه اکتشاف نفت در گمیشان به عمق هزار و ۹۰۰ متری رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس اظهارکرد: پروژه اکتشاف نفت و گاز در گمیشان، که تاکنون هزار و ۹۰۰ متر از حفاری سه هزار متری آن انجام شده، زمینه ایجاد صنایع نفت و گاز را در استان خواهد بود.

استاندار گلستان افزود: ایجاد بندر در غرب استان با محوریت واردات چوب و دان مرغداری ها، بسیاری از هزینه های استان را کاهش می دهد.

وی بیان کرد: اجرای طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده با رعایت الزامات محیط زیستی و مصوبه ستاد ملی احیای تالاب ها برای احیای خلیج گرگان، می تواند آینده بهتری را در غرب استان رقم بزند.

حق شناس همچنین با اشاره به تصویب منطقه آزاد اینچه برون، گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون گلستان، به عنوان تنها منطقه آزاد بلامعارض کشور با وسعت ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار و دومین منطقه آزاد متصل به ریل می تواند نقش منحصر به فردی در صنعتی شدن کشاورزی استان داشته باشد.

وی با اشاره به کلنگ زنی میدان بار کردکوی، بیان کرد: ساخت میدان بار در کردکوی با توجه به تنوع تولید ۹۲ محصول زراعی و باغی در استان به بسته بندی و توزیع محصولات کشاورزی در غرب استان کمک ویژه ای می کند.

استاندار گلستان توضیح داد: در کنار ایجاد صنایع تبدیلی فراهم کردن زنجیره تکمیلی تولید همچون سردخانه ها و بازاریابی مناسب می تواند در افزایش درآمد تولیدکنندگان تاثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر: ۸۸٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha