۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
درآمد ۲ میلیارد دلاری «روسنفت» از بهبود قیمت نفت

درآمد ۲ میلیارد دلاری «روسنفت» از بهبود قیمت نفت

افزایش قیمت نفت سبب شد درآمد خالص روسنفت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی به دو میلیارد دلار برسد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه روز جمعه (۲۴ اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که درآمد خالص این شرکت در سه ماه نخست امسال افزایش یافته و به ۱۴۹ میلیارد روبل (۲ میلیارد دلار) رسیده است.

دلیل افزایش درآمد روسنفت بهبود قیمت نفت و احیای تقریبی آن نسبت به مدت مشابه پارسال بود، این رقم بیشترین درآمد خالص سه ماه روسنفت از سال ۲۰۱۳ بوده است.

روسنفت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰، متحمل زیان ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری شده بود، درآمد این شرکت که حدود یک پنجم آن متعلق به بی‌پی است، با افزایش سالانه ۲۰ درصدی قیمت نفت در پی توافق جهانی کاهش عرضه نفت افزایش یافته است.

این توافق سبب افت تولید نفت و میعانات گازی روسنفت در سه‌ماه نخست امسال شد و مقدار آن را به ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز رساند، این رقم در مدت مشابه پارسال ۴ میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه در روز بود، در حالی که تولید این شرکت نسبت به سه‌ماه پایانی پارسال یک درصد افزایش یافته است.

درآمد روسنفت در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۱.۲ درصد کاهش یافت و به یک تریلیون و ۷۰۰ میلیارد روبل رسید، در حالی که درآمد این شرکت پیش از کسر بهره، مالیات، هزینه‌های استهلاک (EBITDA) افزایش یافت و به ۴۴۵ میلیارد روبل رسید، این رقم ۴۴ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود.

کد خبر: ۸۸٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha