۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
عدم نظارت صحیح باعث شده مردم از کاهش قیمت دلار بی بهره بمانند
نماینده مردم خرم آباد در مجلس در گفتگو با بازار:

عدم نظارت صحیح باعث شده مردم از کاهش قیمت دلار بی بهره بمانند

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: ضعف نظارتی از عواملی است که باعث گران ماندن کالاها به رغم کاهش قیمت دلار شده است و این موجب شده است مردم از مزایای کاهش قیمت دلار هیچ بهره‌ای نبرند.

مهرداد ویس کرمی در گفتگو با خبرنگار بازار، در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود کاهش قیمت دلار نرخ اجناس مایحتاج مردم کاهش پیدا نمی‌کند و حتی گران تر هم می شود، اظهار داشت: در وهله اول ممکن است این تغییرات و نوسانات نرخ دلار صوری و جنبه سیاسی داشته باشد و دولت با توجه به سیاست های خاصی که در ذهن دارد، آن را ایجاد کرده باشد.

وی بیان کرد: با کاهش قیمت دلار، باید تاثیر واقعی آن را روی اجناس مختلف در بازار ببینیم و همان‌طور که در موقع افزایش قیمت دلار، شاهد تاثیر این موضوع روی قیمت کالاها هستیم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سوال ما از فروشندگان آن است که اگر برای مثال قیمت تلفن همراه بر مبنای دلار تعیین می‌شود، پس چرا زمانی که قیمت دلار کاهش می یابد، قیمت تلفن همراه تابع دلار نیست و صرفاً زمانی که قیمت ها را می‌خواهند افزایش دهند، می‌گویند که نرخ دلار افزایش یافته است؟

ویس کرمی ادامه داد: از سوی دیگر، نباید از نقش دلالان در این زمینه غافل شد چرا که دلالان تلاش‌هایی را انجام می‌دهند که حتی با وجود کاهش قیمت دلار، قیمت اجناس و کالاهای مختلف در بازار کاهش نیابد.

وی با بیان اینکه ضعف نظارتی هم از دیگر عواملی است که باعث گران ماندن کالاها علی‌رغم کاهش قیمت دلار شده است، گفت: این عوامل باعث شده است که علی‌رغم اینکه مردم همواره از افزایش قیمت دلار متضرر می‌شوند، اما از مزایای کاهش قیمت دلار هیچ بهره‌ای نبرند.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازمه حل این مشکل و کاهش اجناس و کالاهای اساسی مردم آن است که نقش دلال ها و بازی‌های سیاسی در تعیین قیمت‌ها کمتر شود.

کد خبر: ۸۸٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha