۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
 قیمت گذاری خودرو نیازمند یک ساز و کار نظام مند است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قیمت گذاری خودرو نیازمند یک ساز و کار نظام مند است

کرج- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند با اجماع درونی تعیین کننده چند وزیر در کابینه باشد، گفت: قیمت و واگذاری خودرو نیازمند تعیین یک ساز و کار مناسب است.

 به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، عزت الله اکبری تالار پشتی روز شنبه در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی در محل اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند با اجماع درونی تعیین کننده چند وزیر در کابینه باشد، گفت: قیمت گذاری و واگذاری خودرو نیازمند تعیین یک ساز و کار مناسب و نظام مند است.

اکبری تالارپشتی در مورد وجود بخش نامه‌های مخل پیشرفت تولید و صنعت اظهار کرد: بروز این موارد ۹۹ درصد مربوط به دولت است. بخش نامه‌ها و پروتکل‌هایی که دولت‌ها وضع می کنند، در این دولت حتی بیشتر از قبل دوره های پیشین هم بوده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که برای کمک به صنایع به صورت میدانی خیلی از موارد را از طریق مقامات دولتی میانی در استان‌ها پیگیری می کنیم.

وی در خصوص قیمت گذاری خودروها بیان کرد: اعتقاد داریم که به لحاظ کارشناسی نباید این نوع قیمت گذاری‌ها صورت گیرد بلکه باید از سوی دولت یک نظام تامین اجتماعی قوی باشد که بر اساس آن هر شخصی پس از اطلاع از شرایط از جمله پرداخت اقساطی و بهره آن برای دریافت خودروی مورد نظر خود اقدام کنند.

دولت باید برای حمایت از صنایع به جمع بندی برسد
اکبری تالار پشتی با اشاره به اینکه دولت باید به یک جمع بندی در خصوص حمایت از صنایع برسد، گفت: در گذشته با تلاش‌های انجام شده در سمت‌هایی که داشته ایم، فرآیند صدور جواز تاسیس، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری را کوتاه کرده و زمان آن را به چند ساعت رسانده ایم، دولت و مدیران آن هم باید قدرت تصمیم گیری درست و به موقع داشته باشند.

وی در مورد مشکلاتی که پیرامون موافقت یا مخالفت محیط زیست در خصوص استقرار صنایع در برخی نقاط وجود دارد، هم گفت: در این رابطه محیط زیست نمی تواند با موردی مخالفت کند فقط می تواند بگوید که استاندارها از نظر این مجموعه کدام است و بر اساس آن اعلام کند که برای استقرار صنایع افراد متقاضی چگونه اقدام کنند، برای احداث یک شهرک صنعتی هم نخست مطالعات زیست محیطی بر طبق استاندارهای این سازمان بررسی می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیگیری وضع قوانین و مقررات خطاب به فعالان اقتصادی از آنها درخواست کرد که در این مورد منسجم تر کار کنند و افزود: شما صنعتگران و تولیدکنندگان وقتی همراه و منسجم باشید، اگر  حتی بخواهید که وزیری تغییر کند تا زمانی که به این خواسته  خود دست یابید ما در مجلس کنارتان خواهیم بود.

بخش خصوصی مطالبه گری خود را از دولت بالا ببرد
وی با بیان اینکه برخی فعالان اقتصادی می گویند که  انتخابات سیاسی است و ما لزومی به مشارکت و حضور در این عرصه نمی بینیم، خطاب به بخش خصوصی گفت: انتخابات یک امر مهم اجتماعی است که سرنوشت جامعه، کشور و آینده سازان ما را رقم می زند، شما باید پای کار باشید و حداقل ۴ وزیر دولت توسط شما تعیین شود.

اکبری تالار پشتی با بیان اینکه دولت خدمتگزار مردم است و بخش خصوصی هم برگرفته از مردم است، توضیح داد: این تولیدکنندگان و صنعتگران هستند که باید بخش تولید، صنعت و اقتصاد کشور را نجات دهند.

وی با اشاره به در پیش داشتن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تاکید کرد: باید بخش خصوصی هم در این عرضه مشارکت و حضور فعال داشته باشند. بخش خصوصی باید قدرت مطالبه گری خود از دولتی‌ها را بالا ببرد و در مقابل دولت هم باید به دنبال کار  آنها باشد و در میدان عمل  و صحنه بصورت حضوری مشکلات تولید و صنعت را بررسی کند. به عنوان نمونه در البرز استاندار می تواند روزانه از تعدادی زیادی صنایع بازدید کرده و مشکلات این واحدها را از نزدیک رصد کند.

وی در بحث فعالیت صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری پایتخت هم گفت: با توجه با اینکه در حال حاضر بسیاری از صنایع هایتک شده اند نباید نیازی به لحاظ کردن کردن مصوبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری باشد.

اکبری تالار پشتی ادامه داد: وقتی انسجام و همکاری بخش خصوصی باشد، در مجلس هم تمامی مشکلات و معضلات مطرح شده از سوی فعالان این عرصه را به صورت جمع بندی شده از سوی مقامات دولتی در استان ها تحویل گرفته و رسیدگی و پیگیری می کنیم.

کد خبر: ۸۸٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha