۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
بومی‌سازی طرح‌های تحقیقاتی با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساتکاب عنوان کرد

بومی‌سازی طرح‌های تحقیقاتی با مشارکت دانش‌بنیان‌ها

علاءالدینی، مدیرعامل ساتکاب، ایفای نقش مطلوب شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان واحدهای پژوهشی تحقیقاتی در عرصه صنعت آب و برق را، عامل تحقق «بومی سازی» و تقویت ساختِ داخل و توسعه صادرات برشمرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، محمدولی علاءالدینی، با بیان اینکه جایگاه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای تحقیقاتی در اجرای پروژه‌های حوزه صنعت «آب و برق» مهم و حیاتی است و به این موضوع در بخش‌های مختلفِ کتاب «پای فردا بر شانه‌های امروز» نیز اشاره شده است، اظهار داشت: ساتکاب به عنوان یکی از پنج شرکت مادرتخصصی وزارت نیرو، تا کنون بیشترین سهم را در حمایت از بخش خصوصی و دانش بنیان‌ها و استفاده از ظرفیت آنها در توسعه صنعت آب و برق و اتصال به فناوری‌های نوین در این عرصه و توسعه اقتصادی داشته است.

وی درباره سهمِ شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه گفت: رشد این صنایع در کشور تاکنون با استفاده از ظرفیت‌ بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ در کشور عملیاتی شده و این امر در راستای انتقال ماموریت از سوی وزارت نیرو، بومی سازی فناوری‌های نوین و حمایت از ساختِ داخل صورت گرفته و به این ترتیب بسیاری از نیازهای داخلی کشور رفع می‌شود.

علاءالدینی با اشاره به اینکه تولیدات صنعت آب و برق در کشور بدون وقفه، با اتکا به دانش و صنعت و تجهیزاتی است که مطابق با فناوری روزِ دنیاست، اظهار کرد: ساتکاب از هرگونه ایده و طرح نوآورانه در صنعت آب و برق با هدف حمایت از این شرکت‌ها و توسعه اقتصادی در قالب فراهم آوردن بستر لازم برای تعامل با بخش‌های مورد نظر، حمایت می‌کند.

مدیرعامل ساتکاب ابراز امیدواری کرد، با اجرای طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه و استفاده از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها و نخبگان داخلی، شرایط صرفه‌جویی و بهینه‌سازی از منابع موجود، فرصت افزایش درآمدزایی در این صنایع را ایجاد کنیم.

علاءالدینی صرفه‌جویی حاصل از به‌کارگیریِ خدمات، محصولات و فناوری‌های نوین در این عرصه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ساتکاب در صدد است تا با استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود، بیشترین بهره‌وری را از تجهیزات و فناوری‌های جدید و همچنین نیروی انسانی نخبه بخش خصوصی در صنعت آب و برق داشته و به تامین نیازهای داخلی در صنعت آب و برق و توسعه صادرات در این زمینه بپردازد.

مدیرعامل شرکت ساتکاب همچنین یادآور شد: امضای یادداشت تفاهم  فی مابین شرکت مادر تخصصی ساتکاب و دانشگاه شهید بهشتی در روزهای پایانی سال گذشته نیز، در راستای حمایت از تولید داخلی و با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و توسعه فناوری با بهره گیری از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان در حوزه آب و برق و نیل به توسعه اقتصادی منعقد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، زمینه امید شرکت‌های دانش بنیان و تحقیقاتی با حمایت ساتکاب و دانشگاه بهشتی و عملیاتی شدن آن در سال آینده افزایش یافته و استفاده از تکنولوژی‌های نوین، صرفه‌جویی‌هایی را به دنبال خواهد داشت که با هزینه ساخت نیروگاه‌ها برابری می‌کند.

کد خبر: ۸۸٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha