۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
تب و تاب انتخابات در بازار آهن

تب و تاب انتخابات در بازار آهن

مهم ترین فاکتور تاثیر گذار این روزهای بازار آهن را می توان نرخ ارز در نظر گرفت؛ هفته ای که گذشت نوسانات این بازار نسبت به قبل بیشتر بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، آمار منتشر شده از وضعیت بازار آهن نشان می دهد که، هفته اخیر با نوسانات کمی در بازار مواجه شدیم؛ به این صورت که بعد از کاهش اولیه قیمت ها شاهد ثبات قیمتی و افزایش نسبی در روزهای آخر هفته بودیم. با این تفاسیر متوسط قیمت میلگرد ۱۴ بعد از یک روز کاهشی بودن، سه روز ثبات قیمتی و در نهایت دو روز افزایشی بودن به رقم ۱۳ هزار و ۹۲۵ تومان رسید که این رقم نشان دهنده افزایش ۹۵ تومانی نسبت به قیمت شنبه هفته ای که گذشت، می باشد.

مهم ترین فاکتور تاثیر گذار این روزهای بازار آهن را می توان نرخ ارز در نظر گرفت؛ هفته ای که گذشت نوسانات این بازار نسبت به قبل بیشتر بود، به این صورت که با وجود اینکه هفته های قبلی دلار به کانال ۲۰ هزارتومان وارد شد اما هفته گذشته مجددا روی ریل صعودی قرار گرفت. روز گذشته خبرهایی از کاهش نرخ دلار و ورود آن به کانال ۲۱ هزارتومان شنیده می شد در صورتی که قیمت اعلام شده در بازار رقمی برابر ۲۲ هزار و ۶۸۰ تومان بود.

از سوی دیگر در بررسی معاملات صورت گرفته در بورس کالا با رقابت نیم درصدی شمش مواجه بودیم، همچنین در این بین در روز عرضه مقاطع شاهد رقابتی ضعیف بوده به این صورت که متوسط قیمت میلگرد نسبت به هفته قبلی یک درصد کاهش را تجربه کرد. لازم به ذکر است که خبرهایی ازنحوه تعیین قیمت پایه شنیده شده است؛ بدین صورت که بورس کالا اعلام کرده است که مقرر شده نرخ شمش بر اساس دامنه نوسان متقارن ۳ درصد و همچنین با نظر خود عرضه کنندگان معین شود.

این احتمال وجود دارد که با توجه به اینکه مشخص کردن نرخ پایه شمش به عرضه کنندگان محول شده است و فولادسازان نیز بر این باورند که شمش و اسلب عرضه شده فاصله زیادی از قیمت های جهانی دارد، بدون در نظر گرفتن عدم تقاضا در بازار و همچنین رکودی که بر بازار سایه افکنده است، فولادسازان به افزایش قیمت پایه اقدام کنند. هفته جاری با نزدیکی به اتمام زمان مذاکرات وین، شاهد نوسانات بیشتری در بازار ارز خواهیم بود، اگر چه هفته گذشته نیز با رد شدن لیست موردنظر ایران از طرف سرپرست تیم آمریکایی دلار مجددا افزایشی شد.

با در نظر گرفتن این موضوع که سه گزینه اصلی انتخابات یعنی لاریجانی، جهانگیری و رئیسی مشخص شده اند، اما این طور به نظر می رسد که حتی اگر توافقی امضا نشود در جهت تاثیرگذاری بر انتخابات احتمال تبادل زندانیان و همچنین آزادسازی مقادیر ارزی دور از انتظار نمی باشد. در نهایت این احتمال وجود دارد خبرهای خوش از کاخ سفید بعد از هفت خرداد ماه اعلام شود و بازار به این واسطه شاهد ثبات نسبی و همچنین افزایشی شدن با شیب اندک علی الخصوص بعد از مشخص شدن نرخ پایه خواهد بود.

کد خبر: ۸۸٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha