۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
۳۶ درصد حجم ذخیره آب سد «اکباتان» همدان خالی است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

۳۶ درصد حجم ذخیره آب سد «اکباتان» همدان خالی است

همدان - ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه امیدواریم در روزهای باقی مانده بهار شاهد بارندگی‌های مناسبی باشیم، گفت: در حال حاضر ۳۶ درصد حجم ذخیره آب سد«اکباتان» همدان خالی است.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار از کاهش ۴۲ درصدی بارندگی در استان همدان از آغاز سال آبی جاری سخن گفت و افزود: بارندگی ها نسبت سال گذشته کاهش دارد.

ستوده با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون شاهد بارندگی ۲۶۷ میلیمتری در همدان بوده‌ایم، افود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میزان بارندگی ۴۵۶ میلیمتر و در بلندمدت ۳۳۵ میلیمتر گزارش شده است.

وی بیان کرد: میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد و نسبت به بلندمدت ۲۰ درصد کاهش داشته اما امیدواریم در روزهای باقی مانده از بهار بارندگی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به وضعیت سد اکباتان افزود: ۶۴ درصد حجم ذخیره آب سد «اکباتان» همدان پر شده و ۳۶ درصد حجم ذخیره آب سد«اکباتان» همدان خالی است ضمن اینکه در حال حاضر صدم ۷۴ مترمکعب در ثانیه آب از سد اکباتان برداشت می‌شود.

ستوده حجم آب سد آبشینه را ۴.۲ میلیون مترمکعب معادل ۸۵ درصد ظرفیت آن بیان کرد و گفت: حجم آب سد شیرین‌سو سه میلیون مترمکعب است که ۶۸ درصد آن پر است.

وی با بیان اینکه همچنین ۹۹ درصد ظرفیت سد کلان ملایر پر است، یادآور شد: ۷۸ درصد حجم ذخیره سد سرابی تویسرکان و ۱۷ درصد سد شنجور رزن نیز پر است که امیدواریم با توجه به کمبود بارش در استان همدان مردم و شهروندان مصرف بهینه را در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر: ۸۸٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha