۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
بررسی وضعیت کیفی آب توسط ۲۰ اکیپ کنترل در شهرها و روستاهای استان همدان
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای همدان خبر داد:

بررسی وضعیت کیفی آب توسط ۲۰ اکیپ کنترل در شهرها و روستاهای استان همدان

همدان - زیبازاده، مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان همدان از بررسی وضعیت کیفی آب توسط ۲۰ اکیپ کنترل کیفی در شهرها و روستاهای استان همدان خبر داد.

مجید زیبازاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای استان همدان مطلوب است، از انجام نمونه برداری های مستمر به منظور کنترل کیفیت آب شرب مصرفی  در شهرها و روستاهای استان همدان خبر داد.

زیبازاده با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ اکیپ کنترل کیفی در شهرها و روستاهای استان وضعیت کیفی آب را مورد بررسی قرار می دهند، عنوان کرد: همکاران ما ضمن اتکاء به ۶۱۸ سامانه کلرزنی شامل ۵۷۵ دستگاه فعال در روستاها و ۴۳ دستگاه فعال در شهرهای استان همدان عملیات کلر زنی را به صورت سالیانه در دستور کار دارند.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ رابط کنترل کیفی در شهرستانهای استان همدان مشغول به ارائه خدمت هستند، گفت: سال گذشته ۱۲ هزار و ۵۵۷ مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی در روستاهای استان و پنج هزارو ۱۵۸ مورد نمونه برداری در شهرهای استان همدان عملیاتی شد.

زیبازاده در ادامه ضمن اشاره به نصب و راه اندازی ۱۳ سامانه جدید کلر زنی در شهرها و روستاهای استان عنوان کرد: سال گذشته ۳۸۶ هزارو ۷۶۴مورد کلرسنجی در روستاها و ۶۰ هزارو ۸۵۹ مورد نیز در شهرهای استان همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه هیچگونه مشکل خاصی درکیفیت آب شرب مصرفی شهرها و روستاهای استان همدان وجود ندارد، اظهار کرد: در صورت هرگونه مشکل درکیفیت آب، نصب و راه اندازی آب شیرین کن، اختلاط منابع آب جدید و قدیم، آبرسانی سیار، آبگیری آب روستاها از شهرهای نزدیک و ایجاد مجتمع های روستایی در دستور کار قرار می گیرد.

کد خبر: ۸۸٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha