۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
قیمت موبایل در خراسان جنوبی ۳۵ درصد کاهش یافت/ادامه روند کاهش قیمت تا یک ماه آتی
رئیس اتحادیه صنف لوازم الکترونیکی خراسان‌جنوبی:

قیمت موبایل در خراسان جنوبی ۳۵ درصد کاهش یافت/ادامه روند کاهش قیمت تا یک ماه آتی

بیرجند-رئیس اتحادیه صنف لوازم الکترونیکی خراسان‌جنوبی گفت: قیمت موبایل و تبلت در بازار خراسان جنوبی نسبت به یک سال قبل ۳۵ درصد کاهش داشته است.

سید حامد موسوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت لوازم الکترونیکی چون تبلت و موبایل در بازار خراسان‌جنوبی  نسبت به بهار سال گذشته حدود ۳۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه صنف لوازم الکترونیکی و خدمات رایانه‌ای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز نیز قیمت تبلت و موبایل در خراسان‌جنوبی حدود ۷-۸ درصد کاهش داشته است که این کاهش به دلایل مختلفی برمی‌گردد.

موسوی ادامه‌داد: کاهش قیمت دلار در ماه‌های اخیر، تعطیلی بازار به واسطه محدودیت‌های کرونایی و ثبات در حوزه عرضه و تقاضای در بازار این محصول از مهمترین علت کاهش قیمت موبایل و تبلت در ماه‌های اخیر بوده است.

وی گفت: هر چند صنف فروشندگان لوازم الکترونیکی و رایانه‌ای نیز مثل بسیاری از اصناف با کاهش فروش رو به رو بوده‌اند ولی در مقایسه با برخی از اصناف چون پوشاک همچنان در شرایط کرونایی فروش خود را داشته اند و نمی‌توان گفت رکود در این بازار بوده است.

رئیس اتحادیه صنف لوازم الکترونیکی و خدمات رایانه‌ای خراسان‌جنوبی اظهارکرد: مردم به واسطه آموزش‌های آنلاین مراکز آموزشی و فرهنگی به خرید تبلت و موبایل نیاز دارند و از طرف دیگر برخی خواستار تعویض گوشی‌های خود و خرید موبایل‌هایی با ورژن بالاتر هستند و از این نظر خوشبختانه فروش ادامه داشت.

موسوی بیان‌کرد: پیش بینی من این است که قیمت موبایل و تبلت در کشور و خراسان‌جنوبی تا یک ماه آینده همچنان کاهش داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش قیمت لب تاب در بازار خراسان‌جنوبی نیز یادآورشد: در حال حاضر قیمت یک لبت تاب معمولی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون است که در ورژن‌های پیشرفته گاه تا ۱۰۰ میلیون نیز این قیمت افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف لوازم الکترونیکی و خدمات رایانه‌ای خراسان‌جنوبی یادآورشد: از طرف دیگر برخی از مردم به دنبال لب تاب دست دوم هستند که قیمت یک لب تاب دست دوم با کارکرد معمولی نیز حدود پنج میلیون تومان است.

کد خبر: ۸۸٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha