۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
 ساماندهی مشاورین املاک نیازمند دسترسی به ابزارهای لازم
رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران عنوان کرد

ساماندهی مشاورین املاک نیازمند دسترسی به ابزارهای لازم

خسروی، رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران تامین ابزارهای لازم برای تخصصی شدن فعالیت مشاورین املاک و ساماندهی این بخش را ضروری دانست.

به گزارش بازار، مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران گفت: بسیاری از مشکلات حال حاضر ناشی از عدم دسترسی مشاورین املاک به ابزارهای لازم برای ارائه خدمات بهتر به مردم می باشد و باید هرچه سریعتر اقدامات لازم برای رفع این نقیصه صورت گیرد.

وی عدم دسترسی دفاتر مشاورین املاک به سامانه های اطلاعاتی ضروری را از مشکلات مهم این بخش دانست و اظهار داشت: مشاورین املاک بدون دسترسی به این سامانه ها نمی توانند با سرعت اصالت املاک و اشخاص را استعلام نمایند و به علت این عدم دسترسی مشکلات و سوءاستفاده هایی توسط افراد فرصت طلب صورت می گیرد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تهران به مشکلات ناشی از نامشخص بودن وضعیت اصالت ملک و وضعیت ممنوعیت معامله افراد هنگام عقد قرارداد اشاره کرد و گفت: عدم دسترسی به سامانه های استعلام و احراز هویت موجب شده هنگام عقد قرارداد اطلاعات لازم و کافی در اختیار مشاورین املاک قرار نگیرد و این خود زمینه را برای افراد سودجو فراهم می سازد.

وی با تشکر از اقدامات مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاههای ذیربط برای ساماندهی فعالیت مشاورین املاک، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه های ذیربط باید هرچه سریعتر با اصلاح قوانین و مقررات و ایجاد زیرساخت های لازم زمینه را برای رفع مشکلات و تسهیل فعالیت مشاورین املاک فراهم سازند.

مصطفی قلی خسروی به نقش دفاتر مشاورین در ایجاد اشتغال برای بخش عمده ای از جوانان بیکار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی کشور عده زیادی از جوانان فاقد شغل می باشند و دفاتر مشاورین املاک توانسته اند عده زیادی از این جوانان را جذب و مشغول به کار کنند.

کد خبر: ۸۸٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha