۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
تاثیر مثبت سیاست‌های جدید تجارت خارجی در صادرات
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران عنوان کرد

تاثیر مثبت سیاست‌های جدید تجارت خارجی در صادرات

لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات با اشاره به سیاست‌های جدید در بخش تجارت بین‌المللی و همچنین نقش تولید در رونق صادرات، پیشنهاداتی در راستای تسهیل تامین مواد اولیه تولید ارائه داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، محمد لاهوتی، ضمن تشکر از وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت به تغییرات اخیر داخلی در سیاست‌های حوزه تجارت بین‌المللی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و سیاست‌های حوزه تجارت خارجی در دو بخش برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت قابل ارزیابی و بررسی هستند اما در کنار آن لازم است به مشکلات و مسائل روزمره بخش صادرات اهمیت و توجه بیشتر داده شود چرا که رفع چالش‌های روزمره تجارت بین‌المللی، به حل سایر مشکلات این بخش کمک موثری خواهد بود.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگشت تجارت بر ریل اصلی آن، تصریح کرد: برگشت تجارت به متولی اصلی آن یعنی وزارت صمت، یکی از مهم‌ترین اتفاقات اخیر بود و در کنار آن، مشخص شدن وضعیت صادرکنندگان درخصوص شرایط برگشت ارز نیز اقدام مهمی بود که گرچه با تاخیر اما سرانجام عملیاتی شد.

لاهوتی با بیان اینکه بخش خصوصی به دلیل حضور در میدان، مشکلات را بهتر لمس می‌کند از رویکرد جدید وزارت صمت در مشارکت دادن بخش خصوصی قدردانی کرد و خواستار بازنگری در بخش‌هایی از ابلاغیه مصوبه ۲۱۴ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شد.

وی همچنین خواستار اِعمال معافیت مالیاتی و ایجاد انگیزه و مشوق برای صادرکنندگان شد و بیان داشت: با توجه به اهمیت تولید در تجارت بین‌المللی، توجه به تامین و واردات مواد اولیه ضروری است، موارد بسیاری وجود دارد که بخشی از مواد اولیه واحدهای تولیدی در لیست اقلام اعلام شده از سوی وزارت صمت وجود ندارد که نتیجه این امر توقف و تاخیر در تولید آن محصول است، بنابراین پیشنهاد می‌شود به‌جای ردیف کالا، گروه کالایی تعریف شود.

لاهوتی در پایان صحبت‌های خود، در زمینه عوارض و تولید ارزش افزوده، سهم بخش صنعت از عوارض گمرک را کم و خواستار توجه بیشتر به این موضوع شد.

کد خبر: ۸۸٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha