۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
۲۰۰ شغل جدید تولیدی در قزوین ایجاد می‌شود
استاندار قزوین:

۲۰۰ شغل جدید تولیدی در قزوین ایجاد می‌شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: با توجه به تصویب تغییر کاربری مورد درخواست ۱۷ سرمایه‌گذار بخش خصوصی در استان قزوین دست کم ۲۰۰ شغل جدید تولیدی و صنعتی ایجاد خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، هدایت الله جمالی پور با تأکید بر اینکه حفظ کاربری اراضی ملی و دولتی استان نباید موجب کندی سرمایه‌گذاری و رشد در حوزه تولید و اشتغال شود، اظهار داشت: باید از تجاوز افراد و مدیران به اراضی و سرمایه‌های استان جلوگیری کنیم، نباید با تنگ‌نظری جلوی تغییر کاربری و واگذاری زمین به طرح‌های تولیدی و صنعتی را گرفته و چرخ اشتغال را متوقف کنیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: بعضی اوقات دیده می‌شود که یک‌سری از مدیران با اراضی ملی و دولتی مانند ملک شخصی خود برخورد می‌کنند و با وجود اینکه تولیدکننده استعلام‌های کارشناسی اخذ زمین از دولت را گرفته، سرمایه‌گذار را در مسیر ادارات و دستگاه سر می‌دوانند که باید چنین مدیرانی در صورت تایید نهادهای متولی به ویژه سازمان امور اراضی کار اعطای زمین را تسهیل کنند.

وی با اشاره به ضرورت اهلیت‌سنجی کارشناسی و دقیق طرح‌های تغییر کاربری اراضی در کارگروه زیربنایی استان ادامه داد: در چند سال اخیر شاهد این بودیم که در نواحی و شهرک‌های صنعتی و برخی دیگر از نقاط زمین‌هایی به افراد واگذار شد که یا طرح تولیدی در آن اجرا نشد و یا این طرح در حد چند فنداسیون مختصر بود که چنین زمین‌هایی را باید از سرمایه‌گذاران نااهل که دنبال فروش زمین هستند، پس بگیریم.

استاندار قزوین در ادامه بر حرکت اعضای کارگروه زیربنایی در راستای تحقق شعار سال تأکید کرد و گفت: بخش مهی از پشتیبانی و مانع‌زدایی همین در اختیار گذاشتن زمین و اراضی مورد نیاز تولیدکننده‌هاست که بخشی از آنها برای ایجاد یک واحد صنعتی جدید و بخشی هم برای اجرای طرح‌های توسعه و جهش تولید درخواست داده می‌شود.

جمالی‌پور درباره سرنوشت درخواست‌های مطرح‌شده در کارگروه زیربنایی بیان کرد: با توجه به تصویب تغییر کاربری مورد درخواست ۱۷ سرمایه‌گذار بخش خصوضی در استان قزوین دست کم ۲۰۰ شغل جدید در استان ایجاد خواهد شد. بنابراین دستگاه‌های عضو کارگروه موظف هستند در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز اعلام نظر کنند و اگر استعلام را در مهلت مقرر صادر نکنند، جواب آنها مثبت تلقی شده و حق اعتراضی نخواهند داشت.

کد خبر: ۸۸٬۳۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha