۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
بخش عمده‌ای از کار دولت به مردم واگذار می شود
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری:

بخش عمده‌ای از کار دولت به مردم واگذار می شود

افشار، داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برای تعاونی‌ها و مشاغل خرد و خانگی برنامه‌های بسیاری داریم، بهترین راه اشتغال جذب آنها در مشاغل خرد و خانگی است.

به گزارش بازار، علیرضا افشار فرمانده اسبق بسیج مستضعفین صبح امروز پس از نام‌نویسی در انتخابات اظهار داشت: انتخابات سرنوشت ساز است و دولت مسئولیت بسیار سنگینی دارد و بخش عمده مسائل اجرایی در دولت متمرکز شده است.

وی افزود: باید همت کنیم دولت توانمند جهادی و انقلابی را سرکار بیاوریم. بنده با توجه به تجارب گذشته در جهاد سازندگی و محرومیت زدایی، دفاع مقدس و سپس در بسیج به میدان آمدم.

افشار تصریح کرد: بعد از بسیج بنده در دانشگاه امام حسین انجام وظیفه کردم. آقای معین آن زمان که وزیر علوم بودند در مورد دانشگاه امام حسین گفتند که این دانشگاه امید آینده است.

علیرضا افشار در ادامه با بیان اینکه برای ثبت نام انتخابات و به صورت مستقل آمدم، تصریح کرد: شعار با مردم برای مردم شعار من است.

وی افزود: در حوزه اقتصادی طرحی برای اشتغال داریم. چون هرچه جلوتر برویم با کوچک سازی دولت، اتوماسیون شدن صنعتی و فضای مجازی افراد بیکار به جامعه اضافه می شوند بنابراین برنامه هایی برای اشتغال خرد داریم.

افشار در پاسخ به این پرسش که اگر آقای رییسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شود برنامه شما برای ماندن یا کنار رفتن چیست، گفت: ان شاء الله در خدمت و کنار ایشان هستم.

وی پس از ثبت نام در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار کرد: باید همت بر این باشد که دولتی مقتدر، توانمند و انقلابی را روی کار بیاوریم و کسانی که می‌توانند وظیفه دارند و باید بیایند.

معاون پیشین وزیر کشور درخصوص سوابق خود گفت: من در دوره‌های گذشته در جهاد سازندگی بودم و در دفاع مقدس در پشتیبانی‌های جنگ مسئولیت داشتم و مدتی هم مسئولیت بسیج را داشتم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برای تعاونی‌ها و مشاغل خرد و خانگی برنامه‌های بسیاری داریم بهترین راه اشتغال جذب آنها در مشاغل خرد و خانگی است.

افشار یادآورشد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی به اقتصاد مربوط است ولی بیشتر آنها فرهنگی است.

وی همچنین گفت: باید تلاش کنیم اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد تا بتوانند بهتر به مشاغل خود رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه با برنامه ملی و تحول آفرین آمده‌ام، گفت: معنای برنامه این نیست که برنامه‌های دولت قبل را کنار بگذاریم زیرا خسارت‌بر است ما باید در برنامه‌های دولت‌های قبلی و دولت فعلی اصلاحات انجام داده و برنامه‌ها را ادامه دهیم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات سرنوشت ساز است و دولت مسئولیت بسیار سنگینی دارد و بخش عمده مسائل اجرایی در دولت متمرکز شده است. باید همت کنیم دولت توانمند، جهادی و انقلابی را سرکار بیاوریم.

افشار در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: آمریکا در تمام مجامع بین المللی نفوذ دارد و ما در مجامع بین المللی این نفوذ را نداریم اما در دیپلماسی عمومی نفوذ داریم. همه در دنیا منتظر هستند تا ببینند ایران چه نظری در مورد مسائل دارد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز دیپلماسی عمومی در وزارت خارجه منحصر به سخنگو است در حالی که ما باید رویکرد مردمی داشته باشیم.

وی درباره چرایی ثبت نام خود در انتخابات گفت: احساس تکلیف و مسئولیت اجتماعی هر دو ایجاد وظیفه می‌کند و مقام معظم رهبری هم فرمودند هر کس قدرت زیر بار رفتن بار سنگین ریاست جمهوری را دارد، بیاید و این یک وظیفه ملی شرعی و انقلابی است.

 افشار با انتقاد از روند ثبت نام داوطلبان اظهار کرد: مشکل وزارت کشور این است که ثبت نام را دو مرحله ای نمی‌کند اگر قبلا از طریق فضای مجازی مدارک را تحویل می گرفتند الان ۹۹ درصد این افراد پشت در نمی‌ماندند و این موضوعی است که برای رسانه‌های خارجی هم می تواند سوژه باشد. وقتی سواد و سابقه ای نیست چرا برای ثبت نام می‌آیند. افراد باید قبلا مدارک شان را در فضای مجازی بفرستند و بعد ثبت‌نام حضوری داشته باشند.

معاون سیاسی پیشین وزارت کشور با اشاره به اینکه زمانی که رییس ستاد انتخابات بودم طرحی به همین منظور تهیه کرده و برای لایحه دولت فرستادم، گفت: متاسفانه به این طرح کم توجهی شد درحالی که حتی درباره هزینه‌های سنگین انتخاباتی هم طرح دادم تا کسانی که پول ندارند برای تبلیغات و هزینه آن وامدار کسی نشوند.

افشار درباره هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی خود گفت: منتظر تعیین تکلیف شورای نگهبان هستم و سعی کردم تا زمان دریافت تاییدیه شورای نگهبان تبلیغات نداشته باشم و پس از تایید صلاحیت برای تبلیغات هزینه بیشتری می‌کنم.

وی در عین حال گفت: برای هزینه کمتر تبلیغات می‌توانیم از فضای مجازی استفاده کنیم چون این فضا کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

 داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر رویکرد مردمی خود تصریح کرد: ۴۷ برنامه ملی تحول آفرین در همه عرصه های اجتماعی، ‌سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با رویکرد مردمی دارم. اگر مردم را در قالب تشکل‌ها و سمن ها به کار بگیریم، بخش عمده‌ای از کار دولت به این مردم واگذار می شود مانند. برنامه ام همین است و با این رویکرد می‌خواهم کار کنم و برای همین شعار من با مردم برای مردم است.

افشار درباره برنامه زمان بندی ۱۰۰ روزه، گفت:‌ در ۱۰۰ روز کار عمده ای نمی‌توان انجام داد اگر تا الان هم چیزی گفته شده بیشتر تبلیغاتی بوده است. اما در این ۸ سال برنامه تهیه کردم که الان آماده اجرا است و در استان مازندران هم اشتغال خرد به صورت پایلوت جرا می‌شود و این موضوع را ملی می‌کنیم.

وی با تاکید براینکه برجام و مذاکرات خارجی را باید در حاشیه قرار داد، گفت: نظرم این است مذاکرات را در حاشیه قرار دهیم نه متن و نه اینکه همه امور کشور را به برجام گره بزنیم. اصل برنامه‌ها را در توانمندی داخلی داریم.   من به دیپلماسی عمومی بیشتر اعتقاد دارم. دیپلماسی عمومی و مطالبات مردمی هم در برجام موثر است.

کد خبر: ۸۸٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha