۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
اشتغالزایی یک‌ هزار نفر در منطقه آزاد اروند| برنامه‌های گردشگری حمایت شوند
گزارش خبری؛

اشتغالزایی یک‌ هزار نفر در منطقه آزاد اروند| برنامه‌های گردشگری حمایت شوند

آبادان- همزمان با عید سعید فطر هشت طرح صنعتی به ارزش ۱۴ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و با اعتبار ارزی ۱.۶ میلیون یورو اعتبار ارزی در منطقه آزاد اروند افتتاح شد.

محمود نواصر؛ بازار: منطقه آزاد اروند در شمال غربی خلیج فارس و جنوب غربی استان خوزستان است که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر می‌شود. وسعت آن ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در محل تلاقی اروند رود و کارون واقع و همجوار با کشورهای عراق و کویت است.

شهرک‌های صنعتی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری دو مولفه کلیدی اقتصادی منطقه آزاد اروند است که می‌تواند فرصت‌های اشتغالزایی زیادی را ایجاد کند.

همزمان با عید سعید فطر هشت طرح صنعتی به ارزش ۱۴ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و با اعتبار ارزی ۱.۶ میلیون یورو و همچنین اشتغالزایی ۹۰۷ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۳۲۹ نفر به صورت غیرمستقیم توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، به بهره‌برداری رسید.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با داشتن بنادر بسیار مهم توانسته از مناطق مهم و استراتژیک به منظور تحقق رونق اقتصاد باشد و با تصمیم گیری‌های صحیح و سریع توان مانع زدایی در مسیر تولید را داشته است.

حسین گروسی تاکید کرد: این منطقه با داشتن دو شهرک صنعتی و ۱۹۰ واحد صنعتی فعال، موثرترین منطقه به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی آی.تی.سی و آی.تی را زیر بنای پیشرفت کشور قلمداد کرد و گفت: باید بکوشیم تا در همه حوزه‌ها به سوی فن آوری‌های نوین حرکت کنیم چرا که این مسئله ضمن پایداری اشتغال سبب تولید ثروت برای کشور می‌شود بر همین مبنا حمایت از فن آوری‌های نوین امری ضروری است که باید با جدیت دنبال شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: باید سرمایه‌گذاران زیادی را چه داخلی و چه خارجی برای سرمایه‌گذاری به این منطقه دعوت کنیم و تحقق این امر در گروی تلاش، همدلی و برنامه‌ریزی مدون است که ما را نیز به اهداف تعیین شده سازمانی نیز نزدیک می‌کند.

گروسی عنوان کرد: در فن آوری‌های نوین عالم بزرگی نهفته شده که چنانچه به این سمت برویم به طور حتم می‌توانیم تغییرات اساسی را در حوزه‌های مختلف از جمله زمینی، هوایی، دریایی و حتی خودرو سازی شاهد باشیم.

وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه‌گذاران خارجی، اظهار کرد: نگاه به مناطق آزاد باید تغییر کند؛ مناطق آزاد نه تنها محل ورود و قاچاق کالاها از مبادی خارجی نیستند بلکه می‌توانند نقطه مهم اتصال کشورمان با دیگر کشورهای خارجی، توسعه صادرات و سودآوری برای کشور باشند.

اتصال به مدیترانه
حسن روحانی اظهار کرد: اروند منطقه‌ای بود که در اولین سفر استانی‌ام در دولت یازدهم، قول توسعه آن را به شهروندان آبادان و خرمشهر داده بودم.

وی بیان کرد: این توسعه شکل گرفت و امروز شاهد حرکت اقتصادی خوب در این منطقه هستیم اما امیدواریم یک تحول بنیادین نیز در منطقه آزاد اروند شکل بگیرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح ریلی شلمچه توضیح داد: طی تعاملی که با دولت عراق برای اتصال راه آهن شلمچه به بصره و بعد از آن به سوریه ایجاد شده، در یک تحول بزرگ ایران به مدیترانه متصل خواهد شد.

یک تغییرات اساسی و بنیادی در حوزه صنعت در دنیا اتفاق افتاده است و آن اتفاق، تغییر رویکرد استراتژی صاحبان صنعت، دانشمندان، کشورها و دولت‌ها از حوزه‌های سنگین به سمت حوزه‌های هایتک و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته است

حمایت از اقتصاد دیجیتال
فرماندار خرمشهر نیز اظهار کرد: همه ما اشراف کامل داریم که یک تغییرات اساسی و بنیادی در حوزه صنعت در دنیا اتفاق افتاده است و آن اتفاق، تغییر رویکرد استراتژی صاحبان صنعت، دانشمندان، کشورها و دولت‌ها از حوزه‌های سنگین به سمت حوزه‌های هایتک و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته است.

وی یادآور شد: حتی در حوزه‌های علوم نظامی و حوزه‌های دفاعی نیز این تغییر بسیار محسوس است. نقشی را که پهپادها امروز در دنیای نظامی و در جنگ‌های آفندی به عنوان تکنولوژی نوین ایفا می‌کنند حتی هواپیماهای غول پیکر و جنگنده ایفا نمی‌کنند.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: در کنار دوستان حوزه منطقه آزاد اروند این اطمینان را می‌دهیم که به عنوان دولت نهایت حمایت و پشتیبانی همه جانبه‌ای را از تمامی صنوف به ویژه افرادی که در زمینه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کنند حمایت جدی داریم.

حیدری عنوان کرد: شرایط امروز ایجاب می‌کند که ما تحرکات اجتماعی، شهری و برون شهری کمتری داشته باشیم، بیماری کرونا امروز ما را وادار به تغییر سبک زندگی یعنی استفاده از ابزار و امکانات مدرن و جدید کرد.

طرح‌های صنعتی
شرکت پرداخت فناوری اطلاعات وارتباطات پاسارگاد آریان اروند با محصول پایانه فروش آنلاین باسیم و بی‌سیم آفلاین و دستگاه خودپرداخت با اعتبار یک هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر، صنایع غذایی میهن با محصول سردخانه ۲ مداره پنج هزار تنی و سرمایه‌گذاری ۴۴۲ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۲۵ نفر، شرکت صنعت الکتریک ایرانیان اروند با تولید محصول طرح توسعه کلید مینیاتوری لامپ ال‌ای‌دی چراغ پروژکتوری با اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۶۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم در شهرک صنعتی آبادان، شرکت عطر تن آرای اروند با تولید محصول عطر ادکلن و لوازم آرایشی با سرمایه گذاری ۱۶۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر، مرکز نوآوری منطقه آزاد(اروند تک) با محصول شتاب دهنده با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، شرکت یزدان پرتو الماس اروند با تولید محصول انواع لامپ‌های ال ای دی با میزان سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صعتی خرمشهر، شرکت صلح آسمانی اروند با تولید محصول تولید فیلتر روغن موتور با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۴۹۳ میلیارد ریال توسط شرکت چینی در سایت صنعتی خرمشهر با زمینه اشتغال ۲۴ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و شرکت فولاد جهان آرا نیز با ساخت و تامین واحد جدا سازی هوا با حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی ۹۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم؛ ۸ پروژه اقتصادی بودند که توسط بخش خصوصی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری، رسیدند.

گردشگری ظرفیت نهفته اروند

شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر به دلیل داشتن ظرفیت بکر طبیعی برنامه‌های مطلوبی در حوزه گردشگری برای آنها در نظر گرفته شده است که با تحقق آنها اشتغالزایی مناسبی ایجاد می‌شود

شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر به دلیل داشتن ظرفیت بکر طبیعی برنامه‌های مطلوبی در حوزه گردشگری برای آنها در نظر گرفته شده است که با تحقق آنها اشتغالزایی مناسبی ایجاد می‌شود.

برقراری پرواز آبادان-استانبول و آبادان-وان، برنامه‌ریزی گسترده بر روی بوم‌گردی، حمایت از صنایع دستی، تدوین سند جامع راهبردی، حمایت از شرکت‌های گردشگری، حمایت از تعاونی‌های صنایع دستی، انعقاد تفاهمنامه با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، برگزاری متعدد دوره‌های آموزشی برای اولین بار، اجرای طرحهای مطالعاتی برای آثار میراثی شهرهای آبادان و خرمشهر، پیگیری تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید، انعقاد تفاهمنامه برای برگزاری دوره‌های هوانوردی(خلبانی و مهمانداری) برای اولین بار، بیس کردن پرواز آبادان-تهران و همچنین حضور فعال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بخشی از برنامه‌های گسترده و در دست اجرای مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد اروند است.

به طور حتم نگاه ویژه سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند به برنامه‌های گردشگری فعلی این سازمان سبب توسعه صنعت توریسم در منطقه و در واقع ارتقای سطح معیشت مردم خواهد شد.

کد خبر: ۸۸٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha