۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
سبلان پارچه در ریل توسعه و اشتغال فراگیر
بعد از ۱۴ سال رخ داد؛

سبلان پارچه در ریل توسعه و اشتغال فراگیر

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صمت اردبیل گفت: با مساعدت رئیس قوه قضائیه و پیگیری استاندار اردبیل کارخانه سبلان پارچه جان دوباره‌ای گرفته است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با مساعدت رئیس قوه قضائیه و پیگیری استاندار اردبیل، کارخانه سبلان پارچه جان دوباره‌ای گرفته تا با گذشت از همه فراز و نشیب‌ها و سختی‌ها، این کارخانه تولیدی در مسیر افزایش سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد فرصت اشتغال برای بیکاران منطقه گام بردارد.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد ظرفیت تولید این کارخانه در سال‌های اخیر مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود در حالی که بخش عظیمی از تولیدات این کارخانه قابل صادرات به کشورهای مختلف است.

وی به تولید با کیفیت و قابل رقابت با تولید پوشاک خارجی را در این مجموعه یادآور شد و گفت: در حال حاضر مدیریت این کارخانه در تلاش برای راه‌اندازی بخش‌های مختلف این کارخانه است تا خط تولید متفاوتی را در این مجموعه فعال کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ظرفیت اشتغال این کارخانه را شش هزار نفر اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی قول داده تا در سال جاری نیز تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر به نیروی خود بیفزاید.

صادقی رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت را حمایتی در احیا و فعال کردن واحدهای صنعتی اعلام کرد و ادامه داد: این کار به اشتغالزایی، افزایش ظرفیت تولید و برطرف شدن نیاز کشور در گذر از تحریم‌ها کمک خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مواد اولیه این کارخانه حتی با توسعه کشت پنبه در مناطق مختلف استان قابل تأمین بوده و انتظار می‌رود در قالب تفاهمنامه‌ای با زارعین شمال استان فرصت تولید صفر تا ۱۰۰ محصول در این کارخانه شکل بگیرد.

صادقی اضافه کرد: در سال گذشته نظیر این مجموعه تولیدی به تعداد ۵۸ واحد در استان اردبیل احیا و به چرخه تولید بازگشته که بازگشت این واحدها به چرخه تولید زمینه اشتغال یک‌هزار و ۱۰۰ نفر را نیز به وجود آورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولیدی و افزایش تولیدات صنعتی را نیز به عنوان یک رویکرد اساسی یادآور شد و بیان کرد: در این حوزه در سال گذشته ۴۰ واحد تولیدی ظرفیت تولید خود را ۳۰ تا ۸۰ درصد افزایش داده و زمینه اشتغال ۶۳۵ نفر نیز مهیا شده است.

کد خبر: ۸۸٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha