۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
کرونا ۷۰ درصد نیروهای شاغل در دفاتر خدمات مسافرتی قم را بیکار کرد
معاون گردشگری قم:

کرونا ۷۰ درصد نیروهای شاغل در دفاتر خدمات مسافرتی قم را بیکار کرد

قم- معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از خسارت ۳۸ میلیارد ریالی کرونا به دفاتر خدمات مسافرتی قم خبر داد و گفت: ۷۰ درصد نیروهای شاغل در این دفاتر بیکار شدند.

به‌گزارش بازار به نقل از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، مهدی نصر اظهار کرد: کرونا علاوه بر تحمیل بیکاری گسترده شاغلان در دفاتر خدمات مسافرتی قم منجر به آسیب‌های اقتصادی سنگین به صنعت گردشگری قم شده است.

وی ادامه داد: نیروهایی که مشاغل خود را از دست داده‌اند، امیدوار هستند تا با واکسیناسیون کرونا و بازگشت امنیت سلامت به شغل قبلی خود بازگردند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: با پرداخت تسهیلات می‌توان از تعطیلی گسترده دفاتر خدمات مسافرتی جلوگیری کرد در غیر این صورت با احتساب خسارات وارد شده باید در نظر داشت که ۵۰ درصد از دفاتر استان ورشکست خواهند شد.

پرداخت تسهیلات جهش‌تولید به طرح‌های گردشگری قم
سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در جلسه‌ای که با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری برگزار شد، گفت: یک میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال تسهیلات جهش‌تولید به طرح‌های گردشگری استان قم در سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود.

علیرضا ارجمندی تصریح کرد: ۹ پروژه گردشگری قم شامل دو هتل، یک هتل آپارتمان، یک مهمانپذیر و پنج مجتمع‌ گردشگری در قالب عقد قرارداد، تسهیلات جهش تولید را دریافت می‌کنند.

وی گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های جهش تولید در استان برای ۲ هزار و ۲۱۷ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: صنعت گردشگری پس از دوران واکسیناسیون کرونا به سرعت خود را احیا می‌کند و به حیات اقتصادی خود بر می‌گردد و اعطای وام از سوی بانک‌های عامل سپه، ملی، کشاورزی و توسعه تعاون نقش مهمی در تجدید حیات گردشگری استان خواهد داشت.

کد خبر: ۸۸٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha