۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
گام جدید سازمان بورس برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی
رییس اداره رسیدگی به شکایات سازمان بورس خبر داد

گام جدید سازمان بورس برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی

فریدون، رییس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار از اقدامات تازه سازمان برای تشکیل کانون سهامداران حقیقی خبر داد.

به گزارش بازار، محدثه فریدون رییس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس اظهار داشت: نهایی سازی مستندات تشکیل و صدور مجوز فعالیت کانون سهامداران حقیقی در دستور کار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت.

وی همچنین از فراخوان اظهارنظر درباره پیش‌نویس اساسنامه کانون سهامداران حقیقی خبر داد و گفت: به همین منظور درگاهی برای اظهارنظر عموم فعالان بازار سرمایه اختصاص داده شده است.

فریدونی افزود: از عموم صاحب نظران درخواست می شود، ضمن بررسی مستندات، دیدگاه ها و پیشنهادهای اصلاحی راجع به مستندات موضوع فراخوان را از طریق درگاه تخصصی به آدرس https://cmr.seo.ir/FrmRule.aspx?Id=۴۰۸۸۸ به سازمان اعلام دارند.

رییس اداره رسیدگی به شکایات و حمایت‌های حقوقی سازمان بورس گفت: در راستای بندهای ماده ۶، ۷ و ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران نهایی کردن مستندات تشکیل و صدور مجوز فعالیت کانون سهام داران حقیقی در دستور کار سازمان است.

وی ادامه داد: مطالعات تطبیقی نیز در مورد این نهاد در بازارهای سرمایه مشابه رو به تکمیل و مستندات آن در حال جمع آوری است.

محدثه فریدونی در پایان خاطرنشان کرد: نظر به حساسیت موضوع به منظور استفاده از نظرات عموم فعالان و صاحب‌نظران بازار سرمایه و در جهت راه اندازی و تشکیل موثر این نهاد مقرر شد که پیش‌نویس مستندات در سایت سازمان منتشر شود تا اگر نقطه نظراتی خاص که از دید مسولان مغفول مانده در حمایت از سهامداران مورد بررسی و گنجانده شود.

کد خبر: ۸۸٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha