۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳
اکوی قلب بیمار گردشگری؛ ساری به وقت ۲۰۲۲
بازار گزارش می‌دهد؛

اکوی قلب بیمار گردشگری؛ ساری به وقت ۲۰۲۲

ساری- قلب بیمار گردشگری مازندران به ناز طبیبان اکو چشم دوخت تا زخم و رنج ناشی از کرونا و رکود بیش از یکساله را با شوک ساری ۲۰۲۲ التیام بخشد.

بازار؛ گروه استان ها: بیش از یکسالی از درد و رنج و سایه نحس کرونا بر پیکره گردشگری مازندران و ایران می گذرد و همه امید و آرزوی نگارستان ایران زمین به رویداد ۲۰۲۲ است تا زخم های تن رنجور آن را التیام بخشد.

کرونا طی یکسال و اندی خسارت های کلان چند ده هزار میلیارد تومانی بر گردشگری مازندران وارد و بسیاری از واحدهای اقامتی و گردشگری را تعطیل کرد و برخی از واحدها را در معرض تغییر کاربری قرار داد.

گردشگری مازندران نفس های آخرش را می کشد و فعالان این بخش نای و رمقی در جان ندارند، از یکسو بدهی های انباشته ناشی از هزینه های کارگری، تامین اجتماعی، معوقات بانکی و غیره نفس های آن را به شماره انداخت و از سوی دیگر سایه کرونا هر روز سنگین تر می شود.

در شرایطی که مازندران حال و روزگار درستی ندارد، روزنه ای به نام رویداد ساری ۲۰۲۲ فراروی استان گشوده شده تا با معرفی ظرفیت ها و پتانسیل ها، اقتصاد روبه ورشکسته گردشگری، خود را بازیابی کند و روح تازه ای به کالبد نیمه جان آن دمیده شود.

به اعتقاد صاحب نظران رویداد ساری ۲۰۲۲ می تواند فرصت طلایی برای گردشگری مازندران باشد تا با بهره گیری از ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو اکو، جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری استان را به جهانیان معرفی کند.

اکوی قلب بیمار گردشگری؛ ساری به وقت ۲۰۲۲

رویداد ساری ۲۰۲۲ می تواند فرصت طلایی برای گردشگری مازندران باشد تا با بهره گیری از ظرفیت های گردشگری کشورهای عضو اکو، جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری استان به جهانیان معرفی کند

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه انتخاب ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو می تواند فرصت طلایی برای استان باشد، گفت: با معرفی ظرفیت ها می توان، گردشگری استان را رونق بخشید و این ظرفیت ها را به جهان معرفی کرد.

ساری ۲۰۲۲ زمینه ساز شکوفایی گردشگری مازندران است
وی افزود: شناسایی جاذبه ها، معرفی ظرفیت هایی نظیر صنایع دستی، گردشگری و تولید سفر می تواند اقتصاد راکد گردشگری را در استان سامان و رونق بخشد.

فرزانه با بیان اینکه رویداد ساری ۲۰۲۲ زمینه ساز شکوفایی و رونق اقتصادی استان خواهد شد، بر ضرورت شناسایی ظرفیت های کشورهای عضو اکو برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در ۲۰۲۲ تعیین شده است، افزود: ساری  براساس مصوبه اقتصادی کشورهای عضو اکو به عنوان پایتخت گردشگری اکو انتخاب شده است.

رویداد ساری ۲۰۲۲ فقط مختص ساری نیست بلکه به همه استان تعلق دارد و از مزایای آن بهره مند می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مازندران گفت: رویداد ساری ۲۰۲۲ فقط مختص ساری نیست بلکه به همه استان تعلق دارد و از مزایای آن بهره مند می شوند.

فرزانه خواستار بهره گیری از ظرفیت های گردشگری استان شد و گفت: امیدواریم از ظرفیت مغفول مانده گردشگری استان استفاده کنیم زیرا این رویداد می تواند ظرفیت های اقتصادی، میراثی، صنایع دستی، نمایشگاه و جشنواره ها را رونمایی و تقویت کند.

وی تصریح کرد: برای توسعه گردشگری استان باید از بخشی نگری پرهیز کنیم و از ظرفیت ایجاد شده برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان و کشور بهره گیری کنیم.

۱۰ کشور عضو اکو هستند که با جمعیت ۵۰۰ میلیون نفر و ظرفیت تجاری ۸۵۰ میلیارد دلاری می تواند روزنه ای جدید فراروی گردشگری و اقتصاد مازندران بازگشاید و رویداد ساری ۲۰۲۲ دروازه طلایی برای پیوند با گردشگری منطقه ای و جهانی است.

دروازه ای طلایی فراروی گردشگری مازندران گشوده شد
حسن خیریان چور معاون استاندار مازندران نیز با اظهار اینکه پایتخت گردشگری اکو زمینه ساز همکاری های منطقه ای و سبب ارتقای توان گردشگری می شود، افزود: این رویداد موجب انتقال تکنولوژی، دانش گردشگری و تبادل گردشگر بین کشورهای عضو خواهد شد.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه ساری ۲۰۲۲ فرصتی مهم برای توسعه استان به شمار می رود، به ظرفیت تجاری ۸۵۰ میلیارد دلاری کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: این رویداد از نظر دیپلماسی اقتصادی و تجاری برای مازندران حائز اهمیت است.

اکوی قلب بیمار گردشگری؛ ساری به وقت ۲۰۲۲

وی ظرفیت های مازندران را در حوزه گردشگری بی بدیل دانست و گفت: وجود دشت ها و جلگه های فراوان، آب های گرم طبیعی، جاذبه های تاریخی و صنایع دستی، دریا و غیره از مزیت های استان به شمار می رود و باید فرصت های سرمایه گذاری در رویداد ۲۰۲۲ به جهانیان معرفی شود.

وجود اشتراکات فرهنگی بین کشورها عضو اکو زمینه ساز تبادلات فرهنگی و اقتصادی است و به تاکید کارشناسان باید از ظرفیت یکساله پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بودن برای جهش در حوزه های مختلف بهره گرفت و مازندران را با همه داشته هایش به درستی معرفی کرد.

جاذبه و ظرفیت های مازندران را معرفی کنیم
دبیر اجرایی رویداد ساری ۲۰۲۲ با اظهار اینکه گردشگری بدون صنعت، علم و فرهنگ معنایی ندارد، افزود: رویداد ساری ۲۰۲۲ سبب ورود استان به دروازه های بین المللی گردشگری می شود.

علی ماهفروزی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هنوز آشنایی کاملی نسبت به این رویداد وجود ندارد، اظهار داشت: در تمامی برنامه و جشنواره ها باید به معرفی بیشتر این موضوع پرداخت زیرا این رویداد می تواند یک برند برای اقتصاد و گردشگری استان باشد.

وی با بیان اینکه همه بخش ها و گروه ها باید تعامل مناسب و منطقی برای معرفی داشته ها و جاذبه های استان داشته باشند، افزود: این رویداد فقط مختص ساری نیست و مازندران یکپارچه با همه داشته هایش در این رویداد مدنظر است.

ساری باید رنگ و بوی پایتخت گردشگری بگیرد
احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در جلسه کارگروه رویداد ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ با عنوان اینکه مازندران دارای ظرفیتها و مزیت های ارزشمند در مناطق مختلف است، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب به بخش گردشگری وارد شده است، لذا به همین منظور می بایست به سمت فضای مجازی تهیه ساز و کار اجرایی برای همایشها، توافقات، ارتباط با کشور ها به صورت ویدئوکنفرانسی و برخی همایشها با رعایت پروتکل در فضای باز برویم.

حسین زادگان گفت: برای اجرای هرچه بهتر رویداد ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ می بایست نگاه و ظرفیت های اقتصادی موجود در استان را پای کار بیاوریم.

وی یادآور شد: مرکز استان نقش عمده ای در شناسایی رویداد ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ دارد لذا باید ورودی شهر ساری رنگ و بوی گردشگری با محوریت رویداد ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ به خود بگیرد.

به گزارش بازار، مازندران و گردشگری آن به رویداد ساری ۲۰۲۲ چشم دوخته تا از فرصت ایجاد شده برای جذب توریست و سرمایه گذار و رونق اقتصادی این بخش بهره گیری شود اما آیا اکو می تواند  به کالبد نیمه جان گردشگری روحی تازه دمد.

کد خبر: ۸۸٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha