۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
۷۳۰۰ خانوار همدانی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
مدیرکل ارتباطات همدان:

۷۳۰۰ خانوار همدانی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

همدان - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: با اجرا و ارتقاء ۶۳ سایت تلفن همراه بیش از هفت هزار و ۳۰۰ خانوار همدانی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی ارتباطات و فناری اطلاعات استان همدان، مجتبی ساکی با اشاره به برگزاری جلسه بررسی پیشرفت مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان همدان گفت: انجام این مصوبات نشان از عزم وزارت ارتباطات در تحقق وعده خود در رساندن فناوری ارتباطی به روستاهای دورافتاده و کم برخوردار دارد.

وی گفت: با اجرای این پروژه که با پیمانکاری دو شرکت همراه اول و ایرانسل انجام می شود زمینه کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا، کمک به کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی در روستا، افزایش سطح دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در مناطق دور دست و کم برخوردار و بسیاری از مزیت های اینترنتی و بانکی فراهم می شود.

ساکی در ادامه افزود: در این طرح تعداد ۵۹ سایت توسط اپراتور همراه اول نصب و راه اندازی شد و تعداد ۱۳ سایت دیگر نیز در دست اقدام و راه اندازی است ضمن اینکه شرکت ایرانسل نیز با نصب و ارتقاء ۴ سایت در نقاط مشخص شده، این پروژه را تکمیل خواهد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با تاکید بر تسریع ادامه روند سایت های باقی مانده در کوتاه ترین زمان ممکن گفت: با اجرای این پروژه در ۷۲ روستای استان همدان بیش از هفت هزار و ۳۰۰ خانوار به صورت مستقیم از نسل سوم( ۳G ) تلفن همراه  بهره مند خواهند شد و روستای های بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد.

کد خبر: ۸۸٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha