۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳
رشد استفاده از انرژی‌های تجدیدپزیر استمرار دارد
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد

رشد استفاده از انرژی‌های تجدیدپزیر استمرار دارد

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد تولید و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر افزون در سال ۲۰۲۰ میلادی شتاب گرفته است و این روند نیز استمرار خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از شانا، آژانس بین المللی انرژی (IEA)  در گزارشی اعلام کرد که انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۰ به پشتوانه فعالیت‌ها در چین با سرعتی بی‌سابقه در دو دهه اخیر، رشد کرده است و در دو سال آینده نیز این روند ادامه دارد.

ظرفیت‌سازی در انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۰ با ۴۵ درصد افزایش به ۲۸۰ گیگاوات (GW) رسید که بیشترین افزایش سالانه از سال ۱۹۹۹ را نشان می‌دهد، این رشد قابل توجه با وجود اختلال‌های زنجیره تامین و تأخیرهای موجود در ساخت و سازها در پی همه‌گیری ویروس کرونا حاصل شده است.

بر اساس این گزارش، چین ۵۰ درصد از رشد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داده است و این سهم امسال ۴۵ درصد و در سال ۲۰۲۲، ۵۸ درصد خواهد بود.

آژانس بین‌المللی انرژی در چشم‌انداز بازار انرژی‌های تجدیدپذیر برآورد کرد که ظرفیت‌ جدید تولید این نوع انرژی برای سال جاری حدود ۲۷۰ گیگاوات و در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۸۰ گیگاوات خواهد بود.

این برآورد بیش از ۲۵ درصد بیشتر از برآوردهای پیشین آژانس در ماه نوامبر بود زیرا دولت‌ها مقدار بی‌سابقه‌ای از انرژی‌های تجدیدپذیر را به حراج گذاشته و شرکت‌ها به تعداد بی‌سابقه‌ای توافق خرید برق امضا کرده‌اند.

فاتح بیرول، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی گفت: باد و انرژی خورشیدی امکان بیشتری برای دستیابی به اهداف آب و هوایی ایجاد می‌کنند، زیرا استفاده از این دو منبع انرژی تجدیدپذیر به‌طور بی‌سابقه‌ای در حال افزایش است.

وی افزود: رشد ۹۰ درصد صنعت جهانی برق در سال گذشته میلادی مدیون افزایش ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر بود.

کد خبر: ۸۸٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha