۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
ضرورت وجود یک متولی واحد در بخش صادرات
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

ضرورت وجود یک متولی واحد در بخش صادرات

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر نتایج مثبت و موثر وزارت صمت در توسعه تجارت بین‌المللی دسترسی به اطلاعات و آمار مرتبط با حوزه صادرات و تجارت را در تحقق برنامه‌ریزی‌های اقتصادی ضروری دانست.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، حسین سلاح‌ورزی در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور ضمن قدردانی از عزم و اقدامات وزیر صمت در ستاد اقتصادی دولت در توسعه حوزه تجارت بین‌المللی و همچنین حمایت مجلس از صادرکنندگان گفت: تقریبا تمامی وعده‌ها و برنامه‌های اخیر وزارت صمت در حوزه صادرات عملیاتی شدند و اگر حمایت‌ها و اصرار وزارت صنعت، معدن و تجارت از حوزه تجارت بین‌المللی و نتایج حاصل از اقدامات خوب وزیر صمت در بازتعریف سیاست‌های تجاری نبود امروز صادرکنندگان با مشکلات جدی روبرو بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به رابطه مستقیم بین قیمت ارز و ارزش پول کشورها با میزان صادرات کشورها، تصریح کرد: در جلسه هم‌اندیشی امروز، به خوبی به چالش‌ها و مشکلات این حوزه اشاره و راه‌حل‌های آن‌ها اشاره شد اما در کنار موارد مطرح شده، لازم است به نکات دیگری نیز توجه شود.

وی در ادامه با انتقاد از ابلاغ برخی مصوبات متعارض با سیاست‌های توسعه تجارت توسط بخش‌های مختلف دولتی، وجود یک متولی واحد برای توسعه تجارت خارجی را در جلوگیری از موازی‌کاری و حل مشکلات موثر دانست و گفت: در صورتیکه اختیارات حوزه تجارت را به دستگاه‌های مختلف بدهیم، شاهد ایجاد و تشدید مشکلات در بخش صادرات بین‌المللی خواهیم بود.

سلاح‌ورزی در بخش دیگر صحبت‌های خود، از آمادگی اتاق بازرگانی ایران با بخش دولتی در حوزه‌های مختلف فعالیت این اتاق خبر داد و خواستار افزایش اختیارات کارگروه صادرات غیرنفتی شد و تاکید کرد: با توجه به وظایف قانونی تعریف شده اتاق بازرگانی و اتاق تعاون، مرکز آمار و اطلاعات اقتصادی راه‌اندازی شده است اما به منظور افزایش اعتبار پیش‌بینی‌های فضای تجاری، لازم است بستر مناسبی برای دسترسی به اطلاعات و آمار مرتبط و مورد نیاز ایجاد شود.

گفتنی است جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور به منظور بررسی چالش‌ها و مشکلات حوزه صادرات و ارائه راه‌حل‌های روز گذشته با حضور وزیرصمت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران وزارت صنعت، معدن تجارت و روسای تشکل‌های خصوصی برگزار شد.

کد خبر: ۸۸٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha