۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
خودروسازی و بورس را نجات می دهم| نیازهای ارزی را باید کم کنیم
رستم قاسمی در گفتگو با بازار؛

خودروسازی و بورس را نجات می دهم| نیازهای ارزی را باید کم کنیم

قاسمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه در دولتش چه اقداماتی در زمینه رونق اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری خارجی خواهد داشت، گفت: ما در زمینه سرمایه گذاری خارجی نیاز به زیرساخت های زیادی داریم.

رستم قاسمی در گفت و گو با خبرنگار بازار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دولتش چه اقداماتی در زمینه رونق اقتصاوی و توسعه سرمایه گذاری خارجی خواهد داشت، گفت: ما در زمینه سرمایه گذاری خارجی نیاز به زیرساخت های زیادی داریم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در زمینه سرمایه گذاری خارجی طرح های زیادی در کشور وجود دارد، بیان داشت: از این رو  شرکت ها و کشورهای زیادی مایل هستند تا در طرح های ایران مشارکت کنند.

قاسمی تاکید کرد: از جمله اقداماتی که قطعا در دستور کار ما هست این است که از سرمایه های ایرانیان که اعداد مختلفی دارد و بعضا گفته می شود که به دو هزارمیلیارد دلار می رسد، استفاده کنیم بنابراین باید زمینه را برای بازگشت سرمایه های ایرانیان خارج از کشور به کشور را فراهم شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره رویکرد دولتش برای کنترل بازار ارز، اظهارداشت: ما باید نیازهای ارزی خودمان را کم کنیم آن هم با ایجاد تولیدات داخلی. ما امروز نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار واردات در زمینه کالاهای اساسی و نهاده های دامی داریم که من تحقیقا عرض می کنم، حداقل بیست میلیارد دلار ظرف دو سال قابل تبدیل شدن به داخلی سازی است که این مسئله اولا می تواند نیازهای ما را به ارز کم کرده و نوسانات را کنترل کند و دوما باعث مهار تورم شود.

قاسمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در دولتش مشکلات بازار سرمایه را علاج خواهد کرد، گفت: حتما بازار سرمایه را نجات می دهم.

این داوطلب انتخاباتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دولتش در زمینه بازار خودرو چه برنامه ای خواهد داشت، گفت: پنجاه سال از عمر خودروسازی کشور می گذرد، متاسفانه حرف امروز مردم این است که یا خودروسازی را درست کنید و یا آن را آتش بزنید و تعطیل کنید.

وی بیان داشت: به اعتقاد بنده خودرو سازی کشور قابل ریل گذاری جدید است و متاسفانه مقامات مسئول دولتی در گذشته برای نجات خودروسازی وقت کافی نگذاشتند و بنده این کار را خواهم کرد.

کد خبر: ۸۸٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha