۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کشت گیاهان دارویی در زنجان به ۳۵۰ تن افزایش می یابد/ اشتغال ۴۵۰ نفر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

کشت گیاهان دارویی در زنجان به ۳۵۰ تن افزایش می یابد/ اشتغال ۴۵۰ نفر

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: در سال جاری برای تحقق شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری، کشت گیاهان دارویی در استان به بیش از ۳۵۰ تن افزایش می یابد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در سال جاری برای تحقق شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری کشت گیاهان دارویی در استان زنجان افزایش می یابد،گفت: در سال جاری کشت گیاهان دارویی به بیش از ۳۵۰ تن افزایش خواهد یافت. 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۳۲۰ تن انواع گیاهان داروئی در استان برداشت شد،اظهار کرد: تغییر الگوی کشت محصولات زراعی آب بر به سمت گیاهان دارویی نیز حفظ منابع پایه و ارزش افزوده بالا را به همراه دارد و کشاورزان زنجانی استقبال بسیار خوبی از کشت گیاهان دارویی دارند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: کاشت این گیاهان در عرصه‌های کم بازده و حاشیه‌ای تأمین نیازهای اقتصادی روستاییان و صنایع مختلف غذایی و دارویی، حفاظت از منابع، بهبود کارایی مصرف آب و جلوگیری از خطر نابودی این گونه‌ها را به دنبال دارد.

تاراسی تاکید کرد: در استان زنجان گل محمدی ، زیره سبز، رازیانه  و نعناع فلفلی بیشترین کشت گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده است. 

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برای حمایت از کشاورزان برای کشت گیاهان دارویی تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در استان اشتغال خوبی را به همراه دارد،تصریح کرد: طی سال گذشته با کشت گیاهان دارویی برای بیش از ۴۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

کد خبر: ۸۸٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha