۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
۷۰ درصد مواد تولیدی لوازم خانگی در داخل کشور تولید می شود
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی:

۷۰ درصد مواد تولیدی لوازم خانگی در داخل کشور تولید می شود

پازوکی، نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با بیان اینکه ما در حوزه لوازم خانگی هنوز به مرحله خودکفایی کامل نرسیدیم، گفت: رسانه‌ها باید خرید کالای ایرانی را تبلیغ و فرهنگ سازی کنند.

به گزارش بازار، اکبر پازوکی نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی اظهار کرد: ۷۰ درصد مواد تولیدی لوازم خانگی اعم از فولاد و مس و مواد پتروشیمی در داخل کشور تولید می شود اما در بورس به قیمت دلار چوب می خورد که خود این یک معضل است.

وی با بیان اینکه هنوز برای صنعت لوازم خانگی داخلی مسیر روشن و نقشه راهی تعیین نشده است، گفت: ما ظرفیت تولید ۳۰ درصد قطعاتی که از خارج وارد کشورمان می شود را داریم.

پازوکی درمورد مولفه های قیمت در کارخانجات گفت: ما نمی توانیم بگوییم که امروز چرا قیمت کالای قاچاق ارزان تر است چون مشکلات بیمه و مالیات و از بورس خریدن و به روز خریدن ندارد.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی در رابطه با تاثیر افزایش و کاهش قیمت دلار بر قیمت لوازم خانگی گفت: ما اگر امروز با دلار ۳۰ هزار تومانی اقدام به ثبت سفارش موتور کنیم دو ماه و نیم تا سه ماه طول می کشد لذا تولیدکننده و کاسب تاثیری در قیمتها ندارند و حتی سرمایه خود را هم از دست داده اند.

وی از اجرایی نشدن طرح «سامانه جامع تجارت» انتقاد و اظهارکرد: کالایی که از در کارخانه یا گمرک خارج می شود باید کد شناسه داشته باشد و در سیستم ثبت شود و اگر این کار انجام شده بود ما امروز کالای قاچاق در این حوزه نداشتیم.

پازوکی با تأکید بر اینکه کاسب، قاچاق فروش و گران فروش نیست گفت: ما گرانی داریم اما گرانفروشی نداریم البته برخی تولیدکنندگان هم به جای اینکه کالا را به توزیع کنندگان بفروشند خودشان، کالا را در طرح های لیزینگ می فروشند که این درست نیست.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: خوشبختانه از سال ۹۶ تاکنون یک آشتی بین دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و کارخانجات لوازم خانگی شکل گرفته و این درحالی است که ما قبلا از نیروهای نخبه و جوان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان استفاده نمی کردیم اما این آشتی باید ادامه پیدا کند.

پازوکی با بیان اینکه ما در حوزه لوازم خانگی هنوز به مرحله خودکفایی کامل نرسیدیم گفت: رسانه ها باید خرید کالای ایرانی را تبلیغ و فرهنگ سازی کنند.

کد خبر: ۸۸٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha