۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷
نایاب شدن گوشت مرغ در اردبیل/ افزایش قیمت کارساز نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

نایاب شدن گوشت مرغ در اردبیل/ افزایش قیمت کارساز نشد

اردبیل- به رغم افزایش قیمت در یک ماه اخیر و کاسته شدن از التهاب صف‌های طولانی برای خرید مرغ، بار دیگر این محصول در اردبیل نایاب شد.

بازار؛ گروه استان ها: در حالی عرضه مرغ با نرخ متفاوت در روزهای اخیر اسباب نگرانی اهالی و شهروندان را رقم زده بود، به یکباره مرغ از مغازه‌ها و سطح عرضه نایاب شد به طوری که مردم اردبیل در خرید مرغ باز هم دچار مشکل شدند.

بررسی میدانی خبرنگار بازار، از سطح شهر اردبیل نشان می‌دهد که برخی از صنوف حاضر به عرضه مرغ با قیمت مصوب نیستند به گونه‌ای که تعدادی از مغازه‌داران با نرخ ۳۰ هزار تومان مرغ را عرضه کرده و هیچ نظارتی نیز از سوی مجموعه‌های بازرسی و نظارتی بر عرضه مرغ انجام نمی‌شود.

علی فاتحی یکی از شهروندان اردبیلی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کمبود مرغ در مرغ فروشی های اردبیل می گوید؛ واقعا جای تعجب و تاسف است علی رغم افزایش چندین باره قیمت ها که خواست مرغداران بوده، اما بازهم با کمبود مرغ در بازار مواجه هستیم.

نایاب شدن گوشت مرغ در اردبیل/ افزایش قیمت کارساز نشد

این شهروند اردبیلی می گوید: وضعیت فعلی نشان می دهد که مسئولان استانی عملا نه نظارت و نه توان کنترل بر بازار را دارند.

فاتحی ادامه می دهد؛ آقایان در رسانه های مختلف از وفور و فراوانی مرغ و روغن و دیگر محصولات می گویند که به نظر می رسد معیار و میزان فراوانی از نظر مسئولان، یخچال خانه های خودشان است.

شهروند اردبیلی می گوید: مسئولان اگر توانایی کنترل بازار را ندارند حداقل آمار و ارقام از من درآوردی تحویل مردم ندهند.

سازمان جهاد کشاورزی میزان کشتار روزانه را به صورت شفاف ارائه کند
در این میان البته دعوای سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بر سر کشتار و عرضه مرغ به نرخ مصوب به یک کشمکش عجیبی تبدیل شده به طوری که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به صراحت اعلام کرد که در کشتار و فرآیند عرضه مرغ به بازار مشکلاتی وجود دارد که انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی ایرادات را رفع و با همکاری سازمان پشتیبانی امور دام به کشتار روزانه و به اندازه نیاز بازار کمر همت ببندد.

نایاب شدن گوشت مرغ در اردبیل/ افزایش قیمت کارساز نشد

رامین صادقی اظهار کرد: ما در چند ماه اخیر بخشی از وظایف سازمان جهاد کشاورزی را در مراحل کشتار و فرآیند تحویل و عرضه به بازار انجام دادیم در حالی که وظیفه ما نظارت بر شبکه توزیع و عرضه صحیح مرغ به مرغداری‌ها و فروش آن به مردم است که در این فرآیند مشکل خاصی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اگر مشکلی در کشتار روزانه مرغ وجود دارد، باید سازمان جهاد کشاورزی میزان کشتار روزانه را به صورت شفاف ارائه کند تا ایرادات و اشکالات احتمالی برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: به هیچ وجه در شبکه توزیع صنوف حق افزایش قیمت مرغ را ندارند و چنانچه مغازه‌داری بالاتر از نرخ مصوب مرغ را عرضه کند با جرایم سنگینی روبه‌رو خواهد شد.

در مرحله جوجه‌ریزی، تولید و کشتار مرغ کمبودی نداریم
اما رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز به صراحت افزود: در مرحله جوجه‌ریزی، تولید و کشتار مرغ کمبودی نداریم و ما به اندازه کافی ذخایر محصولات پروتئینی به ویژه گوشت سفید را در کشتارگاه‌ها شاهد هستیم.

نایاب شدن گوشت مرغ در اردبیل/ افزایش قیمت کارساز نشد

خلیل نیکشاد خاطر نشان کرد: هر چند در هفته‌های گذشته از التهاب بازار مرغ کاسته شده بود اما عده‌ای دوست ندارند آرامش در این بازار حاکم شود و همچنان با برخی از کارشکنی‌ها در شرایط عرضه و فروش محصول سعی می‌کنند به نارضایتی مردم کمک کنند.

وی اضافه کرد: به اندازه کافی جوجه‌ریزی و عرضه محصول انجام می‌شود اما حلقه مفقوده را در این زمینه باید مجموعه نظارتی و بازرسی برطرف کند.

در این بین آنچه که مشهود به نظر می‌رسد ناهماهنگی در فرآیند کشتار و عرضه محصول است که برخی از واحدهای صنفی نیز سعی می‌کنند با کم فروشی و یا امتناع از فروش به نرخ مصوب به مشکلات به وجود آمده دامن زده و مردم را در خرید روزانه با مشکلاتی جدی روبه‌رو کنند.

در هرحال کمیاب شدن مرغ در بازار اردبیل پس از حاشیه های قیمتی در چندماه اخیر، نشان دهنده نوعی بی برنامگی و ناتوانی مدیریتی مدیران استانی در کنترل و نظارت بر بازار است. در این میان انتظار می رود سازمان های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی استان نسبت به این مهم، اقدامات درخوری انجام دهند. 

در این میان ورود جدی استاندار اردبیل به عنوان شخص اول دولت در استان به موضوع کمبود مرغ و حاشیه های آن ضروری است.

کد خبر: ۸۸٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha