۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
۳شهر بزرگ زنجان در حوزه آب شرب وضعیت مناسبی ندارند/ زنگ خطر کم آبی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

۳شهر بزرگ زنجان در حوزه آب شرب وضعیت مناسبی ندارند/ زنگ خطر کم آبی

زنجان- جزءقاسمی، مدیرعامل شرکت آبفای زنجان با بیان اینکه سه شهر بزرگ استان شامل زنجان، ابهر و خرمدره ۸۰ درصد جمعیت شهری استان را در خود جای داده‌اند،گفت: این شهرها در حوزه آب شرب وضعیت مناسبی ندارند.

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار به وضعیت ورودی آب به سد تهم در زنجان اشاره کرد و گفت: میزان ورودی آب سد تهم که تامین کننده ۵۰ درصد از آب شرب شهر زنجان می‌باشد ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد. 

وی بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تاکید کرد و ابراز داشت: در استان زنجان ۳۶۰ هزار مشترک آب وجود دارد که از این تعداد ۲۴۸ هزار مشترک شهری است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با بیان اینکه سد کینه ورس تامین کننده بخش قابل توجهی از آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره است میزان ورودی آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد کاهش یافته است، گفت: سه شهر بزرگ استان شامل شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره که ۸۰ درصد جمعیت شهری استان را در خود جای داده اند از وضعیت مناسبی در حوزه آب شرب برخوردار نیستند. 

جزءقاسمی تاکید کرد: ضروری است شهروندان با صرفه جویی در مصرف آب نسبت به جبران کمبود آب در سال جاری مساعدت لازم را بکنند. 

وی افزود: بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهرهای استان زنجان از سدها تامین می‌شود و در این میان از مردم در خواست می شود تا با متعادل سازی مصرف آب شرکت آب و فاضلاب را در ارائه آب شرب پایدار یاری کنند. 

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب زنجان با بیان اینکه زنگ خطر کم آبی در استان به صدا درآمده است، افزود: شهروندان زنجانی بر این امر اذعان داشته باشند که کم آبی جدی است.

کد خبر: ۸۸٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha