۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
افزایش قیمت خودرو نشان داد شورای رقابت، شورای حذف رقابت است
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

افزایش قیمت خودرو نشان داد شورای رقابت، شورای حذف رقابت است

سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو نشان داد که شورای حذف رقابت است و آنان باید بدانند که به هیچ وجه نباید دستوری قیمت خودرو را تعیین کنند.

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به افزایش قیمت خودرو، اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به هیچ وجه توجیهی ندارد و اقدامی که شورای رقابت در این زمینه انجام داد، بر خلاف عقل اقتصادی و شرایط بازار بود.

وی بیان کرد: شورای رقابت با این اقدام عملاً نشان داد که شورای حذف رقابت است و آنان باید بدانند که به هیچ وجه نباید به صورت دستوری قیمت خودرو را تعیین و همه را ملزم به اجرای آن قیمت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازار منطق خودش را دارد و عرضه و تقاضا شرایط بازار را باید تعیین و تنظیم کند.

سیاهکلی با بیان اینکه قیمت خودرو نباید به صورت دستوری تعیین شود، گفت: در شرایطی که شاهد کاهش قیمت دلار هستیم، شورای رقابت قیمت خودرو را افزایش داد و این مسئله نشان می‌دهد که یا شورای رقابت فهم درستی از بازار ندارد و یا این که گرفتار رانت و انحصار شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود اما به محض اینکه جلسات کمیسیون های مجلس تشکیل شود، کمیسیون صنایع و معادن به موضوع افزایش قیمت خودرو ورود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که امروز دیگر خودرو جزء کالاهای لوکس محسوب نمی‌شود بلکه جزء کالاهای ضروری مردم و ابزار کار آنان است و باید شرایطی فراهم شود تا همه مردم خودرو داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خودرو در حال حاضر تبدیل به کالای ضروری مردم شده است و این اینگونه نیست که گفته شود صرفاً دهک های بالای جامعه باید خودرو داشته باشند بلکه همه افراد جامعه باید خودرو داشته باشند.

سیاهکلی اظهار داشت: ما به هیچ وجه نمی توانیم خودرو را از سبد خانوارها خارج کنیم و بر این اساس شورای رقابت باید در تصمیم خود برای افزایش قیمت خودرو تجدید نظر کند.

کد خبر: ۸۸٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha