۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
لزوم توجه به بومی بودن صنایع و توانایی رقابت بین‌المللی در تولید
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد

لزوم توجه به بومی بودن صنایع و توانایی رقابت بین‌المللی در تولید

حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به تاثیر نگاه دولت‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، توجه به بومی بودن صنایع و توانایی رقابت تولیدات کشور در حوزه تولید را ضروری دانست.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور ضمن تشکر از برگزاری این جلسه، آن را فرصتی برای دریافت دیدگاه‌ها و نظرات بخش‌های مختلف و طرح مسائل گوناگون دانست و حوزه تولید را اثرگذار در بخش صادرات دانست و گفت: حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور مانند صادرات و واردات، اشتغال، تورم و نقدینگی به تولید مرتبط و گره خورده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نکته اول در بخش تولید، اعتقادی است، تصریح کرد: همه در کشور می‌دانیم که چه باید بکنیم و شرایط، مشکلات و عوامل تاثیرگذار در صادرات را می‌شناسیم؛ ریشه مسائل اعتقادی است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت در ادامه افزود: به‌طور کلی هر دولتی که بر سر کار آمده است یک نگاه و اعتقاد به حوزه تولید، صادرات، معیشت و اشتغال دارد که این نگاه‌ها در ریل گذاری‌های کشور تاثیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه در اقدامات دولت‌ها و مسئولان باید در راستای رضایت مردم باشد، بحث‌های نوسانات ارزی را جدی توصیف کرد و با بیان اینکه بسیاری از مسائل اقتصادی و فعالیت‌های تجاری به قیمت ارز گره خورده است گفت: یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه تولید، صادرات و واردات، مرز بین خصوصی‌سازی، دولتی و بخش خصولتی است و این موضوع در تجارت بین‌المللی اثرگذار است.

حاجی‌بابایی در ادامه صحبت‌های خود، حل و رفع بخشی از مشکلات حوزه تولید و صادرات را از وظایف مجلس و دولت عنوان کرد و با تاکید بر هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید، توجه به بومی بودن تولیدات و صنایع و توانایی رقابت در دنیا را در بخش تولید مهم دانست.

کد خبر: ۸۸٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha