۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
تحویل پنل خورشیدی به عشایر؛ عامل حفظ محیط زیست
رئیس سازمان امور عشایر مطرح کرد

تحویل پنل خورشیدی به عشایر؛ عامل حفظ محیط زیست

علایی، رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: تحویل ۲۰ هزار دستگاه پنل مولد خورشیدی به عشایر با حمایت وزارت نیرو، گامی مهم در حمایت از عشایر و حفظ محیط زیست خواهد بود.

به گزارش بازار، شاهپور علایی مقدم امروز در مراسم اهدای ۳ هزار دستگاه مولد برق خورشیدی به خانواده‌های عشایر افزود: جمعیت عشایر بر اساس آخرین آمار ۲۴۶ هزار خانوار معادل یک میلیون و دویست هزار نفر است و از ۸۴ میلیون هکتار مرتع کشور، بیش از ۳۰ میلیون هکتار شاهد حضور عشایر است و عشایر در ۵۹ درصد مساحت کشور پراکنده هستند.

وی با بیان اینکه عشایر کشور ۲۲ میلیون راس دام دارند، گفت: نیاز کل کشور به گوشت قرمز حدود ۸۸۰ هزار تن است که از این میزان ۲۵ درصد معادل ۲۰۰ هزار تن توسط عشایر تامین می‌شود.

به گفته علایی مقدم طرح تحویل مولدهای خورشیدی قابل حمل می‌تواند باعث آسایش بیشتر و دلگرمی آنان شود چراکه پیش‌تر جایگزینی سوخت‌های فسیلی به جای سوخت‌های طبیعی مورد نظر بود، اما اکنون می‌توان با این طرح باعث حفظ بیشتر محیط زیست هم شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور همچنین با بیان اینکه تا پیش از سال ۹۹ تقریبا ۳۸ هزار دستگاه مولد خورشیدی بین عشایر توزیع شده بود، اظهار داشت: اگر در سال جدید بتوانیم ۲۰ هزار دستگاه پنل و مولد خورشیدی به عشایرتحویل بدهیم یکی از امور حساس حمایتی از عشایر به نتیجه می‌رسد.

کد خبر: ۸۸٬۰۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha