۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
جلوگیری از اضافه برداشت ۲۹۰ میلیون مترمکعب آب منابع زیرزمینی در استان همدان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبرداد:

جلوگیری از اضافه برداشت ۲۹۰ میلیون مترمکعب آب منابع زیرزمینی در استان همدان

همدان-ستوده،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی آب تاکنون چهار هزار و ۷۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان با جلوگیری از اضافه برداشت ۲۹۲میلیون مترمکعب آب مسدود شده است.

​منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی آب تاکنون چهار هزار و ۷۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان با جلوگیری از اضافه برداشت ۲۹۲میلیون مترمکعب آب پر و مسدود شده است.

ستوده گفت: بیشترین تعداد چاه های پر شده در شهرستان های کبودرآهنگ با یک هزار و ۴۰۳ حلقه چاه و شهرستان رزن با ۷۶۳ حلقه چاه بوده است.

وی ادامه داد: تا کنون پنج هزار و ۱۷۰ حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شده اند که این روند به طور جدی و با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان بیان کرد: تعداد ۱۲ گروه اکیپ گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه های مجاز و جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه های استان همدان به طور شبانه روز دشت ها را کنترل می کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه براساس هدفگذاری انجام شده، تمامی چاه‌های غیرمجاز در استان همدان پر و مسدود می‌شود، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۱ حلقه چاه غیرمجاز پر شده که میزان جلوگیری از اضافه برداشت آب از این محل یک میلیون و ۷۱۴ هزار مترمکعب بوده است.

ستوده با تاکید بر اینکه در روند انسداد چاه‌های غیرمجاز استان همدان هیچ گونه مماشاتی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: دادگستری، دادستانی، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر مسئولان استان همدان همکاری مطلوبی را در روند حفاظت از منابع آب استان دارند که این امر سبب شده همدان به عنوان یکی از استان‌های برتر در این زمینه شناخته شود.

کد خبر: ۸۸٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha