۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
نیاز کشور به رییس جمهور اقتصادی در اوضاع کنونی
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد

نیاز کشور به رییس جمهور اقتصادی در اوضاع کنونی

کریمی بیراموند، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مشکلات شدید معیشتی در کشور گفت: کشور در مقطع کنونی به یک رییس جمهور اقتصادی نیاز دارد.

به گزارش بازار، کریمی بیراموند استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در ادوار گذشته روسای جمهور با رویکردهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وارد عرصه انتخابات شدند و موضوع اقتصاد در اولویت اول قرار نداشته است و در نتیجه شاهد بروز مشکلات اقتصادی شدید در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مردم رییس جمهور اقتصادی نداشته اند، اظهار داشت: در انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری دوره های گذشته فضاهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در اولویت بوده و موضوعات اقتصادی آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

این کارشناس مسائل اقتصادی مهم‌ترین راه حل مشکلات کشور را راه کار اقتصادی عنوان کرد و گف: ارایه راه کار اقتصادی برای رفع مشکلات کشور باید در اولویت برنامه های نامزدهای انتخابات۱۴۰۰ ریاست جمهوری باشد و برای تشخیص این موضوع می توان به سوابق اجرایی و فهم اقتصادی کاندیداها و نیز اطرافیان و تیم مشاوران آنها نگاه کرد.

وی با اشاره به نامشخص بودن نامزدهای اصلی ریاست جمهوری پیش از انتخابات، اظهارداشت: در بسیاری از کشورها یکسال پیش از انتخابات نامزدهای اصلی ریاست جمهوری مشخص می شود اما در کشور ما حتی چند روز مانده به نام نویسی نامزدها معلوم نیست چه کسانی گزینه های اصلی شرکت در انتخابات ریاست جمهوری هستند و این موضوع شناخت دقیق کاندیداها و انتخاب درست را با مشکل مواجه می کند.

کریمی بیراموند با انتقاد از کلی گویی در ارائه برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: کاندیداها باید ایده مشخص و قابل اجرا داشته باشند و راهکار نحوه عملی شدن ایده های خود را ارائه کنند و بیان حرف های کلی کافی و راهگشا نیست.

وی ارایه گفتمان اقتصادی برای حل مشکلات کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: کاندیداها باید برای هر مشکلی ایده و راه حل مشخص داشته باشند مثلا در موضوع مسکن مشکلات شدید وجود دارد و باید راههای عملی افزایش عرضه مسکن ارائه گردد.

وی فساد اداری و اقتصادی را از دیگر مشکلات اقتصاد کشور برشمرد و گفت: رفع مسئله فساد دست دولت است و دولت می تواند با ایجاد شفافیت در همه حوزه و تجمیع سامانه های جامع اقتصادی، پول های سرگردان را ردیابی و ریشه های فساد را آشکار نماید و آنرا از بین ببرد.

کد خبر: ۸۷٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha