۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
افت ۴۰ درصدی قدرت خرید مردم
مدیر اندیشکده حکمرانی کسب کار شریف مطرح کرد

افت ۴۰ درصدی قدرت خرید مردم

مروی، مدیر اندیشکده حکمرانی کسب کار شریف گفت: راهکارهای عملی برای حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد.

به گزارش بازار، علی مروی مدیر اندیشکده حکمرانی کسب کار شریف، بر ارائه راهکارهای عملی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد و از رونمایی طرح بنای ایران در زمینه راهکارهای عملی برای حل مشکلات اقتصادی کشور در هفته آینده خبر داد.

وی گفت: در این طرح که هفته آینده رونمایی خواهد شد ۵ راه حل اساسی و مهم در کنار دیگر راهکارهای عملی برای حل مشکلات اقتصادی کشور برای آگاهی مردم و کاندیدهای ریاست جمهوری ارائه شده است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

علی مروی افزود: این طرح با تلاش جمعی از اقتصاددان برجسته کشور با هدف کمک به ارائه برنامه عملی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و جلوگیری از تصمیمات اشتباه و تصمیم گیری درست در تصمیمات کلیدی تهیه و تدوین شده است.

وی فشار گروههای ذینفع و ضعف آگاهی عمومی را از جمله عوامل رشد فساد و انحراف اقتصاد عنوان کرد و اظهارداشت: برای تحقق اهداف اقتصادی باید آگاهی اقتصادی مردم افزایش یابد و در این طرح تلاش شده است بصورت فراجناحی و به دور از کلی گویی راهکارهای عملی حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله راههای کاهش تورم، کاهش فساد اقتصادی و رفع شکاف درآمد و هزینه های دولت ارایه شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی تاکید کرد: کاهش فساد نیاز به ابزارهایی دارد که از آن جمله می توان به حذف امضاهای طلایی، از بین بردن حیات خلوت ها در شرکت های دولتی اشاره کرد.

وی افزود: هدف گذاری های اقتصادی باید بصورت کمی و قابل ارزیابی باشد و بیان مسائل کلی بدون ارائه راهکار مشخص از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری کافی نیست.

علی مروی مهار پایدار تورم را ضروری دانست و گفت: علاوه بر مهار تورم باید رشد اقتصادی اشتغال زا و رونق بازار کار تحقق یابد تا علاوه بر کاهش تورم نرخ بیکاری نیز کاهش یابد.

وی بیکاری گسترده و درآمد پایین خانوارها به نسبت تورم را از جمله مشکلات اقتصادی مهم کشور برشمرد و اظهارداشت: میانگین تورم در سالهای اخیر ۲۰ درصد بوده ولی رشد اقتصادی کشور صفر بوده و میانگین قدرت خرید مردم افت ۴۰ درصدی داشته است بنابراین فقرزدایی غیر تورمی، باید در اولویت دولت آینده قرار گیرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه فقرزدایی با شیوه های اصولی و موثر محقق می گردد، تاکید کرد: مقابله با فساد و رشوه خواری از اقدامات مهمی است که باید در دولت آینده مورد توجه قرار گیرد تا با جلوگیری از آسیب به سرمایه های اجتماعی اقدامات اساسی برای حذف فساد های رایج به انجام برسد.

وی ارتقاء جایگاه ایران در اقتصاد جهانی را ضروری دانست و گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان داخلی، منطقه ای و بین المللی، جمهوری اسلامی ایران می تواند با اجرای درست طرح های اقتصادی به جایگاه خوبی در منطقه و جهان دست یابد.

کد خبر: ۸۷٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha