۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
۳ کارخانه تولید خوراک ماهی در ماهنشان احداث می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

۳ کارخانه تولید خوراک ماهی در ماهنشان احداث می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان به احداث سه کارخانه تولید خوراک ماهی در شهرستان ماهنشان اشاره کرد و گفت: دو کارخانه تولید خوراک آبزیان درحال بهره‌برداری است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان زنجان شهرستان‌های ماهنشان و ایجرود بیشترین تولید آبزی را دارند، گفت: بیش از هفت درصد آبزی کشور در ماهنشان تولید می شود. 

وی اظهار کرد: شهرستان ایجرود در خصوص آبزی پروری عملکرد خوبی دارد و سه درصد از صادرات استان زنجان مربوط به بخش آبزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان با استفاده از مکانیزاسیون نوین در آبزی پروری توانسته مصرف آب در بخش پرورش بچه ماهی را تا بیش از پنج برابر کاهش دهد، گفت: شهرستان ایجرود پتانسیل لازم برای توسعه مزارع آبزی پروری را دارد و در سالجاری این مهم محقق خواهد شد. 

تاراسی از وجود ۷۸۵ مزرعه آبزی‌پروری در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۰۰ مزرعه آبزی پروری تنها در شهرستان فعال است و سه هزار و ۷۰۰ نفر در این مزارع مشغول به کار هستند. 

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد تولید ماهی قزل آلا در مزارع آبزی پروری شهرستان ماهنشان ۲۰ کیلوگرم در متر مکعب است، ابراز داشت: در سال بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ هزار تن ماهی قزل آلا در شهرستان ماهنشان تولید می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان به احداث سه کارخانه تولید خوراک ماهی در شهرستان ماهنشان اشاره کرد و یاد آورشد: دو کارخانه تولید خوراک آبزیان در حال بهره‌برداری است. 

تاراسی افزود: همچنین کارخانه فرآوری و بسته‌بندی با پیشرفت ۹۰ درصد در شهرستان ماهنشان در حال احداث است.

کد خبر: ۸۷٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha