۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
ساخت اولین کارخانه بایون تک در آسیا| تولید صدها میلیون دوز واکسن فایزر-بایون تک در سنگاپور
بازار گزارش می دهد

ساخت اولین کارخانه بایون تک در آسیا| تولید صدها میلیون دوز واکسن فایزر-بایون تک در سنگاپور

انتظار می رود در سال جاری ۳ میلیارد دوز واکسن فایزر- بایون تک در امریکا و اروپا تولید شود. اخیرا خبرهایی در مورد قرارداد تولید مشترک این واکسن با چین و سنگاپور به گوش می رسد.

بازار؛ گروه بین الملل: شرکت بیون تک آلمان که اولین تولید کننده واکسن کرونای مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و سازمان غذا و داروی امریکا بود، در نظر دارد با همکاری کشورهای آسیایی حجم تولید خود را افزایش دهد تا  مردم جهان با سرعت بیشتری بتوانند به واکسن دسترسی پیدا کنند.

طبق گزارش منتشر شده توسط نشریه چاینا دیلی، شرکت بایون تک در روز ۱۰ می سال جاری خبر از همکاری با سنگاپور برای تولید مشترک واکسن فایزر در این کشور آسیایی داد و تاکید کرد که در کارخانه واقع در کشور سنگاپور صدها میلیون دوز واکسن برای عرضه به بازار آسیا تولید خواهد شد.

این شرکت آلمانی در مورد دلیل این تصمیم گیری گفت: «در درجه اول باید در نظر داشت که دنیا نیاز به واکسن دارد تا از بحران کرونا عبور کند و همکاری با شرکتهای مختلف برای تولید واکسن کلید حل این مشکل است. از طرف دیگر ما باید در نظر داشته باشیم که این آخرین همه گیری در دنیا نخواهد بود.

ما باید زیرساخت لازم برای تولید واکسن و داروهای مورد نیاز برای مبارزه با بیماریها و همه گیری های آینده را نیز آماده کنیم و ایجاد این زیر ساخت در یم کشور آسیایی اهمیت زیادی دارد.

نکته دیگر سرمایه گذاری شرکت ما در تولید واکسن یا دارویی برای بیماری سرطان است که با موفقیتی که در تولید واکسن کرونا با تکنولوی mRNA  داشتیم، می توانیم با اطمینان بگوییم که به تولید این داروها نزدیک شده ایم و حال باید بستر را برای تولید انبوه داروی که در صورت کشف برای تمامی دنیا مورد نیاز خواهد بود فراهم کنیم.»

 برای ساخت این کارخانه که صدها میلیون دوز واکسن تولید خواهد کرد، صدها میلیون دلار امریکا سرمایه گذاری خواهد شد ولی این فرصت را براس سنگاپور ایجاد می کند تا به مرکزی برای تولید واکسن در قاره اسیا تبدیل شود. این سیاست علاوه بر منافع کوتاه مدت می تواند منافع بلند مدت زیادی را برای سنگاپور و اقتصاد دنیا به همراه داشته باشد.

تا کنون واکسن فایزر به ۹۰ کشور دنیا صادر شده است
باید در نظر داشت شرکت فایزر به همراه شرکت بایون تک چندین کارخانه تولید واکسن در اروپا و امریکا دارند و در نظر دارند تا انتهای سال جاری ۳ میلیارد دوز واکسن وارد بازار کنند در حالیکه در پیش بینی های قبلی میزان واکسن عرضه شده به بازار در سال جاری برابر با ۲.۵ میلیارد دوز اعلام شده بود.

راه اندازی چند کارخانه تازه در کشور آلمان در سال جاری برای تولید این واکسن، از جمله سیاستهایی بود که برای افزایش ظرفیت تولید واکسن در دنیا اجرا شد و حال هم این شرکت به دنبال یافتن شرکتی در قاره آسیا است که بتواند بخشی از بار تولید را به دوش بکشد.

طبق گزارشهای رسمی از زمانیکه این واکسن رسما وارد بازار شد تا کنون ، بالغ بر ۹۰ کشور دنیا از واکسن فایزر استفاده کرده اند و تلاش برای عرضه آن به دیگر کشورها هم ادامه دارد.

دو کشور سنگاپور و هنگ کنگ هم از اصلی ترین مصرف کنندگان واکسن فایزر هستند. البته هم اکنون هم واکسن فایزر به طور مشترک با یکی از کارخانه های واکسن سازی سنگاپور در داخل کشور تولید می شود ولی حجم تولید به اندازه ای نیست که بتواند نیاز بازار اسیا را تامین کند و تنها برای تامین نیاز داخلی سنگاپور کفایت می کند.هنگ کنگ از وارد کنندگان این واکسن است.

کارخانه تولید واکسن فایزر-بایون تک در سال ۲۰۲۳ راه اندازی می شود
بر مبنای گزارش های رسمی شرکت بایون تک در نظر دارد دفتر کار خود را در سنگاپور راه اندازی کند. ساخت کارخانه تولید واکسن هم از نیمه دوم سال جاری شروع می شود و انتظار می رود از ابتدای سال ۲۰۲۳ به بهره برداری برسد. با راه اندازی این کارخانه  که اولین کارخانه بایون تک در خارج از آلمان و اولین دفتر کاری این شرکا در خارج از اروپا و امریکا است، برای ۸۰ نفر در کشور سنگاپور شغل ایجاد خواهد.

 اما در مورد دلیل انتخاب سنگاپور برای این هدف مهم هم سخنانی مطرح شده است. رایان ریچاردسون، مسول برنامه ریزی و استراتژیست شرکت بایون تک در این مورد گفت: «شهر سنگاپور مرکز نواوری و تحقیق در قاره آسیا است. این شهر توسعه یافته است و زیرساختهای قدرتمندی دارد. از طرف دیگر استعدادهای زیادی در این شهر وجود دارد که بایون تک می تواند با آنها کار کند و این همکاری سودآور باشد. نکته دیگر فضای کسب و کار در این شهر است که طبق گزارشهای سازمان های جهانی فضایی مطلوب و ایمن است.

 اخیرا شرکت فایزر به منظور افزایش حجم تولید واکسن و عرضه بیشتر به بازار جهانی قراردادهای مشارکت تولید با شرکتهای بزرگ داروسازی شامل مرک در امریکا و نوارتیس در سوییس و سانوفی در فرانسه امضا کرده است و قرار است این شرکتها هم واکسن فایزر را برای مصرف در بازار جهانی تولید کنند. با ورود این شرکتها به خط تولید واکسن فایزر می توان انتظار داشت عرضه این واکسن به بازار جهانی با سرعت بیشتری رشد کند. سرمایه گذاری مشترک برای تولید یک میلیارد دوز واکسن فایزر در چین هم در دستور کار این شرکت است.

کد خبر: ۸۷٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha